بی اعتنایی دانشگاه علوم پزشکی به پیگیری مطالبات مردمی؛ نگرانی مردم از تکرار سوء مدیریت توزیع واکسن آنفولانزا

واکسن آنفولانزا واکسنی است که انسان را علیه ابتلا به این بیماری محافظت می ‌کند و هرساله طی دو نوبت (اوایل فصول زمستان و پاییز)، برای همان فصل ساخته می ‌شود زیرا ویروس آنفولانزا به ‌سرعت خود را تغییر می ‌دهد.

مرضیه دشتی: با آنکه اثربخشی این نوع واکسن سال به سال متفاوت است اما بیشترشان مصونیت متوسط تا زیادی علیه بیماری آنفولانزا ایجاد می کنند.
اوایل دی ماه سال ۹۹ بود که گزارش تولیدی در این روزنامه با تیتر« واکسن آنفلوانزا یک روز پس از توزیع نایاب شد» منتشر گردید که در آن به موضوع روند توزیع این واکسن پرداخته شده است.
در این گزارش به مشکلاتی مبنی بر اینکه، کمتر از یک روز پس از اعلام دانشگاه علوم پزشکی از توزیع در داروخانه های شهر بندرعباس، بسیاری از مردم اعلام کردند نتوانستند نسبت به خریداری آن اقدام کنند.
البته طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار بود واکسن آنفولانزا از مهرماه سال ۹۹ برای استفاده عموم مردم توزیع شود اما در آذرماه همان سال این اتفاق افتاد.
این در حالی است که طبق اخبار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان درهمان سال گذشته، واکسن آنفولانزا ابتدا برای افراد پرخطر از جمله، خانم های باردار، کارکنان بهداشت و درمان و برخی از گروه‌های هدف تزریق شد.
به همین منظور و برای جلوگیری از مشکلات پیش آمده این چنینی در سال جاری و با توجه به آغاز فصل پاییز، موضوع روند واکسیناسیون عمومی در مقابل بیماری آنفولانزا را از فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان جویا شدیم.
پیگیری ندای هرمزگان از طریق تماس تلفنی و پیامکی تا زمان تهیه گزارش میسر نشد و مجموعه روابط عمومی این دانشگاه نیز از پاسخ به سوال ندای هرمزگان امتناع کردند.
از آنجا که طبق اعلام متخصصان این حوزه تزریق واکسن کرونا ایمنی در برابر آنفولانزا ایجاد نمی کند، افراد در معرض خطر نگران عدم تامین این واکسن و یا کمبود آن طبق سال گذشته هستند.
در حال حاضر واکسیناسیون کرونا طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت با سرعت در حال انجام است اما با توجه به آمارهای منتشره از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص فوتی های روزانه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در استان، لازم است مسئولان مربوطه روند واکسیناسیون علیه ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزا را تسریع بخشند تا شاهد مشکلات توزیع همانند سال گذشته نباشیم.
همچنین لازم به ذکر است، از سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان انتظار می رود سوالات خبرنگاران را در جهت پاسخگویی به اذهان عمومی، بی جواب نگذارد.

منبع: ندای هرمزگان

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا