واکنش احمدی‌نژاد به شعار پوچ تولید ملی

احمدی‌نژاد:اینهایی که می گوییم تولید داخل، واقعا تولید داخل است؟!یادتان هست یک روزی من گفتم آقا این پراید کیلویی چند؟۱۵۰ میلیون تومان باید بدهیم پراید سوار شویم!این یعنی تحقیر ملت!

بخاطر دخالت ها، تمرکز قدرت، دولت برای همه چیز می خواهد تصمیم بگیرد، هر فهمی که خودش دارد، می خواهد به ملت غالب کند! خب این فهم، غلط است.

چون سیستم ما چارچوب ندارد، پیش چه کسی، چه حرفی بزنند! شعار ؛ تولید داخل!وقتی می آیند گزارش بدهند، پیش من یا مقاماتی که دنبال حمایت از تولید داخل هستند، می دانند چگونه گزارش بدهند!

من از آنها پرسیده بودم، رفته بودم بازدید، گفتم آقا این پراید چند درصدش تولید داخل است؟یادتان باشد که تمام تکنولوژی که وارد ایران شد، با شعار اینکه ما بزودی خودکفا می شویم و آن را تولید داخل می کنیم، یک پول اضافه هم دادند به عنوان انتقال تکنولوژی!

به من گفتند ۹۸ درصد پراید، تولید داخل است. گفتم عجب! پس خوب شد، کلی شغل برای جوانان درست شد. گفتم چقدر آن وارداتی است؟ گفتند یکی ــ دو قطعه، ما ۲ درصد وارد می کنیم.۲ درصد چی؟ فیزیکی یا ارزشی؟ ارزشی!

بحران های سال ۹۱ درست شد و دلار از ۱۰۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان رسید. اینها عینا پراید را ۳ برابر کردند!ما با آنها جلسه گذاشتیم. گفتیم برای چه؟ گفتند خب دلار بالا رفته است. گفتیم این سند! شما گفتید ۲ درصد ارزشی، ما واردات داریم، شده ۳ برابر یعنی شما باید ۴ درصد روی کالایت بکشی. چرا ۳ برابر !؟ بعد یواش یواش گفتند این گزارش دروغ است!

قطعات را وارد می کنیم همین طوری می‌گذاریم به حساب تولید داخل!همین سمندی که به نام تولید ملی آمد، اگر شما سیبک‌هایش را باز کنید می‌بینید نوشته مِیدین فرانس!چرا؟ چون آن سودی که داری به این می دهی، آن ۱۲۰ درصدی که روی آن کالای وارداتی می کشی، اجازه نمی دهد این خلاقیتش را بکار بیندازد. در این ۱۲۰ درصد، دزدی می شود، فساد می شود، رشوه و تقلب و پدرسوخته بازی می شود! بعد از ۲۰ سال می رود خودرو وارد می کند، پژویی که ۲۰ سال قبل از رده خارج است!اینهمه متخصص، طراح، مهندس و آدم بدرد بخور داریم، اجازه بدهیم اینها توی کار بیایند ، به آنها هم بگوییم باید با این غول بجنگید، باید با تویوتا رقابت کنید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا