“حسین فرحبخش” به قائم‌مقام فارابی تاخت؛ به شغل اصلی‌ خود که مخبری است، بازگردید

پس‌از آن‌که "حسین‌ فرحبخش" در گفت‌وگویی، فارابی را مرکز رانت‌خواری در سینما معرفی کرد، "حبیب ایل‌بیگی"؛ قائم‌مقام فارابی از فرحبخش خواست تا بابت دریافتی‌های خود از دو فیلم‌ اخیر ا‌کران‌شده‌اش توضیح دهد.حال فرحبخش، طی بیانیه‌ای، به صحبت‌های ایل‌بیگی‌ واکنش نشان داده است. فرحبخش نوشت :

آقای ایل‌بیگی اول آن که بد نیست قبل از طرح اتهام به دیگران درباره کارنامه خود در معاونت نظارت توضیح دهید.شما همانی نیستید که به هنگام حضور در سمت سرممیز، فیلم‌ها را قبل از شورای نمایش برای مخبران امنیتی نمایش می‌دادید؟ شما همان سرسانسورچی نیستید که فیلم “پا تو کفش من نکن” را بی‌اطلاع صاحبان آثار به مخبران امنیتی نشان دادید؟

دوم آن که گرفتاری حکومت ما نه مردم دردمند معترض به مشکلات بلکه یک روابط عمومی – با ارفاق میانه – مثل شماست که به ناگاه از معاونت نظارت سردرمی‌آورد و بعد هم که عملکردش در اداره نظارت با انتقاد سینماگران مواجه شده و توسط “محمدمهدی حیدریان” برکنار می‌شود، با خواهش و التماس از فارابی سردرمی‌آورد! نمی‌خواهم بگویم به‌خاطر حذف از معاونت نظارت، عقده‌ای شده‌اید چون تشخیص کمبودهای روانی در حوزه روانکاوان است.

سوم آن که در دوران کرونا، تقریبا هیچ‌کدام از صاحبان آثار جرات اکران فیلم نداشتند و اگر فیلم‌های دیگر راضی به اکران می‌شدند هیچ اصراری به اکران فیلم‌هایم نداشتم.برای من و امثال من کاری نداشت که بی‌خیال سینما شده و به بیزنس پرسود و چرب سریال‌سازی روی آوریم ولی آمدیم و فیلم ساختیم و اکران کردیم و به سینما سوبسید دادیم تا حقوق امثال شما را بدهد! من تاوان دادم که سینماها ولو نصفه‌ونیمه باز باشد تا توجیه‌گر حقوق امثال شما باشد! شمایی که در یک‌ سال‌ونیم اخیر مدام به بهانه کرونا، یا تعطیل یا دورکار بوده‌اید ولی هم‌چنان حقوق‌های هنگفت می‌گیرید باید قدردان معدود سینماگرانی باشید که با روشن نگه‌داشتن چراغ سینماها، توجیه‌گر دریافتی‌های شما بوده‌اند.شما که به فکر بیت‌المالی چرا درباره بودجه پشتیبانی میلیاردی فارابی حرف نمی‌زنی؟ چرا درباره بریزوبپاش میلیاردی در محافل جشنواره‌ای که در پیک کرونا بدون مخاطب برگزار شد حرف نمی‌زنی؟ چرا درباره حمایت‌های میلیاردی فارابی از فیلم‌های بی‌خاصیت حرف نمی‌زنی؟ 

چهارم و از همه مهم‌تر آن که خود شما و همکاران که در فارابی کلی پول خرج تولید یا مشارکت در تولید فیلم کرده‌اید، چرا جرات نکرده‌اید یکی از فیلمهای فارابی را در دل کرونا اکران کنید؟؟ چون جسارتش را ندارید.کلی بودجه خرج جشنواره کودک کردید ولی حتی جرات نکردید فیلم‌های برگزیده همین جشنواره کودک را اکران کنید.هنوز هم دیر نشده، فیلم‌های فارابی را در سینماهای کرونازده اکران کنید و پورسانت ارشاد را هم بگیرید! اگر جرات داشتید و فیلم‌های فارابی را اکران می‌کردید، هیچ‌گاه به انتحار اکران در دوران کرونا تن نمی‌دادیم!

آخر اینکه پیشنهادم به‌عنوان برادر بزرگتر شما آن است که با حذف عنقریب از فارابی با تغییرات دولت به شغل اصلی خود که روابط‌عمومی‌گری و مخبری است رجعت نمایید تا انشاءالله بیش از این با تصمیمات غلط، بار خاطر اهالی سینما نباشید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا