رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات هرمزگان مطرح کرد: تلاش بی‌وقفه مدیرکل ارشاد هرمزگان برای مطیع‌سازی خانه مطبوعات/ پیگیری رفتارهای غیرقانونی مدیرکل از وزیر

رییس هئیت مدیره خانه مطبوعات و رسانه استان هرمزگان گفت: پیگیر حقوق اصحاب رسانه هستیم، اما اداره کل ارشاد هرمزگان می خواهد افراد مطیع خود را در خانه داشته باشد که بله قربانگوی او باشند.

معصومه قاسمی در ارتباط با حواشی ایجاد شده طی ماه‌های اخیر از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان با وسیله قرار دادن سه عضو سابق هیأت مدیره، بیان کرد: خبرنگاران به عنوان سفیران توسعه و تحول در انجام وظایف خود قانونمند رفتار می‌کنند و دستگاه‌های اجرایی نباید برخورد مدیر کل ارشاد با خبرنگاران را الگوی برخورد خود با آنان قرار دهند‌.

مدیرکل ارشاد مانع برگزاری مراسم روز خبرنگار شد

وی با بیان اینکه جلوگیری از برگزاری مراسم روز خبرنگار سال جاری در استان، یکی از بی‌سابقه‌ترین رفتارهایی بود که متولی فرهنگ استان می‌توانست در کارنامه خود ثبت کند، ادامه داد: خانه مطبوعات و رسانه‌های استان با گذر از سناریوهای پیچیده‌ای که مدیرکل ارشاد برای خبرنگاران در پیش گرفته، حتماً بزرگداشتی در شأن خبرنگاران برگزار می‌کند.

قاسمی همچنین گفت: خبرنگاران هرمزگان آنقدر توانمند هستند که اینگونه رفتارهای جهت‌دار و هدفمند اداره کل ارشاد هرمزگان ، خللی در اطلاع‌رسانی آنها، آن‌هم در آغاز شروع بکار دولت انقلابی ایجاد نمی‌کند.

قاسمی عنوان کرد: فلسفه وجود هر نهاد صنفی مانند خانه مطبوعات ، رشد و شکوفایی اصحاب رسانه است و اداره کل ارشاد باید در همین مسیر و به‌دور از دیدگاه‌های حزبی و جناحی در تقویت آن کمک کند.

عدم مدیریت و درایت در ارشاد استان مشهود است

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان با اشاره به اینکه عدم مدیریت و درایت در اداره کل ارشاد هرمزگان برای اهالی فرهنگ و هنر کاملا مشهود است ، گفت: از حدود ۷ ماه قبل تاکنون فضای رسانه‌ای استان شاهد تلاش بی‌وقفه و هدفمند، برای سپردن خانه مطبوعات به طیف خاص و البته بله قربان گوی ارشاد است.

هرمزگان را انگشت‌انگشت‌نمای فضای کشور کرده‌اند

وی با تأکید براینکه این تلاش‌ها نتیجه‌ای جز اتلاف وقت ، مختل کردن امور صنفی خبرنگاران و ایجاد تفرقه بین اهالی رسانه نداشته است، ادامه داد: اقدامات اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در خصوص خانه مطبوعات به گونه‌ای پیش رفته که متأسفانه باعث بی‌آبرویی نام نیک هرمزگان و رسانه‌های استان در فضای رسانه‌ای کشور شده است.

وی اضافه کرد: هر فردی که در قامت مدیر عامل خانه قرار می‌گیرد، باید توان انجام خدمات مختلف از جمله برگزاری جشنواره‌ها، دوره‌های آموزشی، پیگیری مسایل صنفی و کمک به اصحاب رسانه با ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های دولتی را داشته باشد، نه اینکه منتظر دستورات مدیرکل یا دیگر ادارات باشد و وظایف اصلی رها کند.

قاسمی اظهار کرد: در نتیجه این نوع وابستگی‌ها و دخالت ها ۲ سال پیاپی خبرنگاران روز خبرنگار را در شرایط بد و حتی توهین آمیز گذراندند که موضوع طنزپردازان شد.

تلاش برای مهندسی‌سازی خانه مطبوعات با فشارهای خارجی

وی با اشاره به اقرارهای غیر رسمی مدیرکل بر فشارهای خارج از مجموعه برای مهندسی‌سازی خانه مطبوعات، تصریح کرد: مدیر کل ارشاد هرمزگان به جای ورود مستقیم به امور یک نهاد صنفی تحت فشار ادارات عالیه و جانبداری از طیفی چند نفره و خاص که دستاورد آن جز اختلاف و شکاف بین همکاران رسانه‌ای و مختل کردن کارها و منافع آنها نخواهد بود، موافق اساسنامه خانه رفتار کند نه در جهت تخطئه آن که همه اینها تبعات قانونی دارد، قدم بردارد.

قاسمی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما که موضوع برگزاری مجمع عمومی فوق العاده چیست، گفت: شائبه حمایت حزبی ارشاد از یک گروه چند نفره خاص وجود دارد و این ناراحتی با انتخاب مدیر عامل جدید خانه مطبوعات هرمزگان، بی‌دلیل شدت گرفت و گروهی که شناخته‌شده هستند و عطف به سابقه در همه دوره‌های انتخابات بعد از اندک زمانی از انتخابات اول شکایت و بعد امضاء جمع می‌کنند، این دوره نیز مانند ادوار قبل با وعده‌ای که به آنها داده شده، اقدام به جمع آوری امضاء کرده‌اند تا انتخابات مجدد برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه در دوره‌های قبل مدیران کل با درایت و مدبر در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور داشت و مانع اینگونه رفتارهای غیرحرفه‌ای می‌شد، افزود: ما نیز به شرط رعایت قانون، از رسیدگی به هر درخواستی استقبال می‌کنیم، اما در این دوره اداره کل ارشاد آنها را به راهی کشاند که همه اقدامات خلاف قانون است.

برگزاری مجمع فوق‌العاده با اعمال سلیقه باعث بدعت‌گذاری می‌شود

قاسمی همچنین عنوان کرد: جدای از اینکه نتیجه این اصرار ارشاد استان چه چیزی باشد، با بدعت گذاری و بی‌قانونی ارشاد هرمزگان مخالفیم. زیرا، آنچه اصحاب رسانه را نگران می‌کند، عدم‌تمکین به قانون و اصالت امضاهای جمع آوری شده به روش‌های غیرقانونی و اصرار به بدعت‌گذاری اینگونه رفتارها در حق یک تشکل صنفی است، تا آنجایی که مدیر مسئول یک رسانه به جای ۶ نفر از کارکنان خود و ۸ نفر از افراد نیز با شماره‌های افراد دیگر اقدام به احراز هویت می‌کنند، که البته اداره کل ارشاد نه تنها این تخلفات را نادیده می‌گیرد بلکه بر آن نیز صحه می‌گذارد.

سناریوی امضا جمع‌کن‌ها تکراری است

رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه استان هرمزگان گفت: حربه جمع‌آوری امضاء و برگزاری انتخابات مجدد چند سالی است که تکرار می‌شود و هیچکس هم مخالف شکل منطقی و قانونی آن نیست، اما برای اینکه درخواست مورد نظر اصالت و وجاهت قانونی داشته باشد و طبق اساسنامه به آن توجه شود، نحوه احراز هویت‌ها باید قانونی باشد، نه به روش ابداعی ارشاد استان که پیامکی یا واتساپی است.

قاسمی با بیان اینکه همه این موارد شائبه مهندسی کردن و به حاشیه بردن این نهاد صنفی را ایجاد کرده است، تصریح کرد: پیگردهای قانونی مربوط به این موارد در حال انجام است و ما وظیفه داریم از مسئولیتی که اعضا به ما سپرده‌اند، دفاع کنیم و استقلال خانه را تا زمان حضور، حفظ کنیم.

وی افزود: مدیر کل ارشاد هرمزگان باید در دستگاه‌های نظارتی پاسخگوی تخلفات و رفتارهای خارج از قانون خود باشد.

شایان ذکر است که این تخلفات محرز مدیرکل ارشاد هرمزگان به مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد منعکس و مورد مطالبه قرار گرفته است.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا