سونامی گرانی‌ها با چاشنی مشکلات قبلی خودتو بمال

به همین راحتی و قانونی قیمت سیمان را گران کردند حمید فرمانی، عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان در این رابطه اعلام کرد: در صورتیکه عرضه و تقاضا با هم برابر شوند و کسری در بازار نباشد قیمت منطقی هر کیسه سیمان حدود 55 هزار تومان است!

به گزارش اشکان نیوز ، با راه‌اندازی سیرک قطعی برق قیمت سیمان را چند برابر کردند و بعد با منت به این قیمت نجومی ۵۵ هزار تومان می‌رسانند.

با این وضعیت قرار است قیمت مسکن کنترل شود؟! چند بار قرار است یک کالا گران شود؟! هر کالایی را با ترفند به بورس کشیدند و چندین برابر کردند و جیب مردم را به نفع عده‌ای خاص خالی کردند.

زمانی که دلال‌ها جیب مردم را خالی می‌کردند سیمان پاکتی ۲۶ و در اوج کمبود و قطعی برق قیمت به ۶۰تومان رسید حالا عده‌ای بسیار قانونی و شیک سعی دارند جیب مردم را خالی کنند.

برق را چند برابر گران کردند؟!

سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکینی که دو برابر الگوی منطقه مصرف داشته باشند، تعرفه مازاد آنها مطابق خرید تضمینی برق از نیروگاه تجدیدپذیر محاسبه می‌شود.

نوشته های مشابه

رب گوجه‌فرنگی را نیز گران کردند

رب گوجه‌فرنگی دومین افزایش قیمت خود طی نیمه اول امسال را پشت‌سر گذاشت و قیمت هرکیلوگرم آن به ۳۱هزار تومان رسید.

قیمت قوطی‌های ۸۰۰گرمی به ۱۹تا ۲۰هزار تومان رسید و شیشه‌های ۷۰۰گرمی بسته به برند بین ۱۷تا ۲۰هزار تومان قیمت خوردند که با احتساب این نرخ‌ها، قیمت هر کیلوگرم رب تا پیش از افزایش دوباره قیمت‌ها ۲۵هزار تومان بود.

فرار توانیر از تعهداتش نسبت به خساراتی که به مردم زد

قرار بود توانیر و وزارت نیرو تا شهریور امسال اقدام به پرداخت خسارت قطع برق تا سقف ۱۲ میلیون تومان کنند اما مشترکان آسیب‌دیده تاکنون خسارتی دریافت نکردند و ظاهرا قرارداد توانیر با شرکت بیمه تمام شده است.

بنا به ادعای بیمه دی که قبلا طرف قرارداد توانیر بوده، هنوز هیچ شرکتی حاضر به انعقاد قرارداد با توانیر نشده و تکلیف خسارات مردم، معلوم نیست.

در ادامه نظرات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانیم:

«همه اش دروغ باید از ۷ خان رستم بگذرید تا وسایل سوخته ات را توضیح دهید تا خودشون باور کنند چون حرف تو را دروغ می شمارند… از تبریز»

«بابت خسارت؛ ثبت در سامانه خسارت وزارت نیرو کرده ام تمام مدارک را نیز دارم اداره برق ساوه هیچ جوابی نمیده»

«یخچالم در نوسانات برق سوخته چهار میلیون هزینه کرده ام به اداره برق بارها مراجعه نموده ام هیچ کس جواب گو نیست.برای دادخواهی پیش کدام خداشناس برویم.» اصلا کسی هست که تونسته باشه خسارت بگیره؟

۶۱۲۰۰۰ نفر برای هزینه‌های درمان به‌زیر خط‌فقر رفتند!

حریرچی گفت: حدود ۶۱۲ هزار نفر در یکسال به دلیل هزینه‌های درمان به زیر خط فقر رفتند و هزینه‌های کمرشکن سلامت زیاد شده است

آمارسازی بی منبع و سند رسانه دولتی درباره امیدواری شهروندان به بهبود وضعیت

سریع، فوری و انقلابی پنیر هم گران شد

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی: در دو هفته گذشته با افزایش ۳۸ درصدی قیمت پنیر، در بسته بندی های ۴۰۰ گرمی به ۲۰ هزار تومان رسید

پیش از این قیمت پنیربسته بندی ۴۰۰ گرمی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود

هرکیلوگرم پنیر۱۳هزارو۷۵۰ تومان افزایش یافته است

کاسبی بورس با پول مردم

۵۰ میلیارد تومان درآمد ماهانه بورس از کارمزدهای معاملات است

شرکت بورس در یک ماه گذشته درآمد ۵۰ میلیارد تومانی داشته که در مقایسه با سال گذشته افت ۷۰ درصدی را ثبت کرده است.

یکی از درآمدهای مهم شرکت بورس، درآمد حاصل از کارمزد معاملات است که درتیرماه سال ‏جاری به حدودا ۴۷ میلیارد تومان رسید.

مجموع درآمد پنج ماهه ابتدایی سال جاری این شرکت به ۱۹۱٫۲ میلیارد تومان رسیده که ۷۴ درصد کمتر از دوره مشابه پارسال، در زمان اوج شاخص بورس بوده است.

حذف تن ماهی از سفره اقشار متوسط و ضعیف

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران از حذف تن ماهی از سفره اقشار متوسط و ضعیف در پی حذف ارز دولتی برای این محصول و افزایش ۶۰ درصدی قیمت رب گوجه فرنگی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه خبر داد.

زمزمه نزدیکان رئیسی برای افزایش چند برابری اخذ مالیات

سعید توتونچی، از حامیان انتخاباتی رئیسی در حوزه اقتصاد گفت: کشور ماهانه به ۵۸ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان برای برای اداره شدن نیاز دارد.

حداقل باید نصف هزینه‌های کشور را از راه مالیات به دست آورد.

‏وزیر کار هم اعلام کرد: برای ایجاد یک میلیون شغل در سال پشتمان به رئیس جمهور گرم است.

مال‌باختگان فرشتگان خیری از رئیسی ندیدند به اژه‌ای امیدوارند

موسسه مالی فرشتگان در پایان سال ۱۳۹۴ با اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی به موسسه کاسپین تبدیل شد ولی طولی نکشید که در اوایل آذر سال ۱۳۹۵ با ایجاد بحران ساختگی و اعلام کسری صوری، پاسخگوی مطالبات سپرده گذارانش نشد و با اجرای طرحی ظالمانه از سوی مدیران وقت بانک مرکزی آقایان ولی الله سیف و فرشاد حیدری همه سود سپرده گذاران از اول شهریور ماه سال ۱۳۹۴ تا اردیبهشت سال ۱۳۹۶ را صفر کردند و از اصل سپرده مردم کسر کردند و حالا که میزان اموال و املاک فرشتگان بیش از بیست و دو هزار میلیارد تومان کشف و شناسائی شده، رئیس هیئت تصفیه آقای تورک و مدیر اجرائی هیئت تصفیه فرشتگان آقای ثنایی فر حاضر به پرداخت دیون مردم با گذشت پنج سال نیستند و آقای رئیسی در زمان ریاستش بر قوه قضائیه حتی حاضر به ملاقات با نمایندگان سپرده گذاران فرشتگان نشد و جلسه اول دادگاه در ۲۳ دی سال ۱۳۹۹ بدون حضور شاکیان برگزار شد و دیگر از جلسه دوم دادگاه خبری نشد و همچنان نه سرنوشت متهمین پرونده فرشتگان و خاندان تفکر مشخص شده و نه سرنوشت پول مردم!

حال غارت شدگان کاسپین امیدوارند که با ریاست جدید قوه قضائیه آقای اژه‌ای، گره کور پرونده فرشتگان با گذشت پنج سال باز شود.

خودت بمال با لهجه وزیر رئیسی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت انقلابی در اظهاراتی گفته شرایط بحرانی است، مردم بیشتر رعایت کنند؛ این نوع گفتار مسئولان دقیقا شبیه به آن ادبیاتی است که بی‌کفایت‌های دولت روحانی داشتند.

به خاطر داریم که وزیر روحانی در واکنش به اعتراض مردم چگونه با بی‌تفاوتی نسبت به مشکلات و هزینه گفت:”خودت بمال”. این جمله وزیر رئیسی نیز از لحاظ محتوا شبیه به همان گستاخی است فقط نوع نگارشش فرق می‌کند.

مشخص نیست که اگر مردم قرار بود خودشان بمالند، خودشان در شرایط بحرانی مراقب باشند، خودشان ایستادگی کنند، خودشان همه کار کنند چه نیاز به این همه آقا بالا سر داشتند؟!

آقای به اصطلاح وزیر اگر شرایط بحرانی به خاطر سنگ‌اندازی امثال تو در واکسیناسیون است؛ اگر شرایط بحرانی است به خاطر وجود گله‌های زالویی است که برای مکیدن خون ملت از هیچ فرصتی دریغ نمی‌کنند، اگر شرایط بحرانی است به دلیل آن است که چاپلوسان و متملقان بی‌خاصیت در جایگاه‌های مختلف با جان مردم بازی کردند و بجای محاکمه از آن‌ها تقدیر شد!

شرایط خیلی وقت می‌شود که بحرانی است جناب وزیر! از زمانی که بی‌تعهد‌های غیرمتخصص با تزویر و خدعه در این مرز و بوم عنان کار را به دست گرفتند و این شد ایرانی که امروز باید مردمانش در راهروهای بیمارستان منتظر واردات سرم باشند. بله، اوضاع مدت‌ها می‌شود که بحرانی است و همین که فردی مانند شما وزیر بهداشت هستید مشخص است که اوضاع واقعا بحرانی است.

برای حقوق معلمان ناله می‌کنند ولی برای مواجب تودلی‌ها سینه می‌زنند!

محمد حسینی، مشاور مهردادبذرپاش، رییس دیوان محاسبات ادعا کرد: طبق ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه قرار بود متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین در طول برنامه اجرا شود و حقوق‌ها به نسبت ۱۰ درصد تناسب پیدا کند. با این وجود دولت گذشته در سال‌های گذشته در نحوه اجرای این طرح نتوانست به اعداد مدنظر در برنامه دست پیدا کند.

وی مدعی شد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، طبق بند “و” تبصره ۲، یک منبع ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی از محل واگذاری سهام و دارایی‌ها برای مواردی مانند بیمه تکمیلی ایثارگران، مطالبات معلولان، پاداش پایان خدمت و رتبه بندی معلمان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تخصیص داه شد.

این نماینده سابق مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه در دولت گذشته طی روزهای پایانی فعالیت خود از این محل ۱۸۰۰ میلیارد تومان حکم برای پرداخت فوق العاده معلمان شاغل صادر کرد. این در حالی است که تا تاریخ ۱۵ مرداد ماه از محل این ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تنها ۳۰ میلیارد تومان درآمد برای دولت به دست آمد که حتی به یک درصد هم نمی‌رسد.

حسینی با اشاره به اقدامات دولت جدید در این خصوص بیان کرد: دولت جدید فعلا تصمیم به توقف این احکام گرفت و حقوق معلمان برای مرداد ماه با تاخیر و با حکم تیر ماه پرداخت شد تا در زمینه احکام جدید بررسی‌های جدیدی اتفاق بیفتد و فکری برای تامین اعتبار آن صورت بگیرد. با توجه به این که دولت امسال با کسری بودجه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است، برای عمل به این تعهد یا باید متممی برای بودجه تهیه کند و جا به جایی اعتبار انجام دهد و یا با مدیریت انقباضی در هزینه‌ها به وسیله شیوه‌هایی در نظام تخصیص آن‌ها را مدیریت کند.

وی نفس وجود کسری بودجه را برابر با استقراض دانست و گفت: هر کسری بودجه‌ای از هر ناحیه‌ای برای دولت ایجاد شود، دولت را مجبور می‌کند با اقداماتی نظیر انتشار اوراق قرضه آن‌ها را مدیریت کند یا دست به استقراض از بانک مرکزی و سایر بانک‌ها بزند. بنابراین برای جلوگیری از کسری بودجه دولت باید جلوی هزینه‌های غیر ضرور را گرفت و دولت باید در زمینه موضوع حقوق معلمان که حالا احکام جدید را حق خود می‌دانند، فضا را طوری مدیریت کند که منجر به کسری بودجه بیشتر نشود.

‏سیاست‌های اقتصادی دولت رئیسی به روایت تصویر

به حقوق زن‌های مطلقه و دخترهای مجرد هم رحم نکردند!

در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر کاهش مستمری بانوان مطلقه یا مجرد تحت پوشش تأمین اجتماعی به اطلاع رسید. تعدادی از بانوان مطلقه و مجرد که بصورت ماهانه مستمری پدرهای خود را از سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند در پیام‌های خود به «نود اقتصادی» اطلاع دادند که در یک ماه گذشته مستمری و حقوق دریافتی آن‌ها کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

علی بابایی کارنامی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس به هیچ وجه چنین مصوبه‌ای را تأیید و به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ نکرده است و قطعا سازمان تأمین اجتماعی هم نمی‌تواند بدون مجوز چنین تغییری را اعمال کند. لذا از بانوانی که مستمری دریافتی آن‌ها کاهش پیدا کرده می‌خواهیم جهت بررسی اصلاحات، هرچه سریعتر به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

پس از پیگیری‌های یکی از اعضای هیئت رئیسه سازمان تأمین اجتماعی نیز اعمال چنین تغییری را کاملا رد کرد. محسن سرخو گفت: حقوق و مستمری بازنشستگان مانند سنوات گذشته، یکی دو ماه پس از آغاز سال افزایش پیدا کرد و پس از آن تا امروز هیچگونه تغییر، افزایش و یا کاهشی را در حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی شاهد نبوده‌ایم. تا این لحظه هیچگونه مصوبه افزایش یا کاهش مستمری در تأمین اجتماعی تصویب نشده است.

مصوبات این چنینی باید حتماً در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی تصویب شوند که چنین اتفاقی نیفتاده است. با وجود اینکه بعید است چنین اشتباهی نیز در خصوص کاهش مستمری برخی بانوان اتفاق بیفتد به هر حال از این بانوان می‌خواهیم به شبعات مشخص شده سازمان مراجعه کرده و موضوع را پیگیری کنند.

حال باید دید با وجود کثرت پیام‌های مردمی مبنی بر کاهش حقوق بانوان مستمری‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی و تکذیب مدیران این سازمان، ماجرا چیست؟!

کسی که توان پرداخت قسط ۵میلیون در ماه داشته باشد، خود را ذلیل۳۰ میلیون وام می‌کند؟!

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران از اجرایی شدن طرح خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری تا سقف ۳۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: انجمن لوازم خانگی قراردادی را با بانک قرض الحسنه مهر ایران امضا کرد که به موجب آن تولیدکنندگان اعضای انجمن، فروشگاه‌ها و مراکز عرضه خود را در سایت مورد توافق دو طرف ثبت می‌کنند و پس از آن با معرفی انجمن با بانک عامل قرارداد امضا می‌کنند که اقدام مهمی در تحریک تقاضای لوازم خانگی است. کارت اعتباری خرید لوازم خانگی با بهره ۴ درصد و با اقساط شش ماهه، نه ماهه و یک ساله در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد و هر یک از مصرف کنندگان با توجه به شرایط اعتبارسنجی توسط بانک می‌توانند از اعتبار کارت استفاده کنند.

کلیت این طرح قابل تقدیر است ولی جزییات تامل برانگیزی دارد که نیازمند اصلاح است؛ ابتدا اینکه یا توجه به گرانی اقلام این میزان وام چه کمکی به افراد می‌کند؛ دوم کسی که توانایی این حجم از قسط را در ماه داشته باشد آیا خود را گرفتار وام و قسط می‌کند؟!

رئیسی دنبال فقیرترین کشور آمریکای مرکزی!

دانیل اورتگا» رئیس جمهوری نیکاراگوئه در حالی از اعتراضات سراسری چند ماه پیش در این کشور جان سالم به در برد، که وضعیت نابسامان اقتصادی این کشور ممکن است حکومت وی را با خطرات جدی روبرو کند.

اقتصاد نیکاراگوئه شرایط خوبی را تجربه نمی کند و امکان دارد بدترین شرایط ممکن برای این کشور رقم بخورد.

اعتراض‌ها در نیکاراگوئه از آوریل ۲۰۱۸ میلادی (فروردین ۹۷) و زمانی آغاز شد که دولت طرحی را برای تغییر نظام تأمین اجتماعی با هدف تأمین کسری بودجه پیشنهاد داد.

این طرح بعدها منتفی شد، اما اعتراض‌ها علیه اورتگا همچنان ادامه یافت. معترضان خواستار کناره گیری اورتگا از قدرت شدند اما وی بر ماندن در سمت ریاست جمهوری تاکید کرده است.

نیکاراگوئه فقیرترین کشور آمریکای مرکزی و یکی از فقیرترین کشورها در نیمکره غربی است. این تغییرات، زندگی دشوار مردم این کشور را دشوارتر می‌کند.

اقتصاد نیکاراگوئه در رکود است و بدترین وضعیت را از زمان بحران مالی جهانی در یک دهه گذشته تجربه می کند.

در این میان، تغییرات در زمینه قوانین بازنشستگی در نیکاراگوئه که به ناآرامی در این کشور انجامید، به اجرا گذاشته شد و تاثیر آن همانطور که پیش بینی می‌شد، دردسرساز بود و حتی بدتر هم شد، زیرا ناآرامی ها در این کشور، ضربه دیگری را به اقتصاد آن وارد کرد.

قبل از اعتراضات، اقتصاد نیکاراگوئه حدود چهار درصد در سال رشد داشت، اما طبق گزارش بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال‌های گذشته به میزان چهار درصد کاهش یافت و همچنان رو به کاهش است، به طوری که ۳۵۰ هزار شغل از دست رفته است.

دانیل اورتگا شاید از شدت اعتراضات مردمی جان به در برده باشد، اما سایه سنگین تشدید فشار اقتصادی و به دنبال آن بی ثباتی در کشور بر دولت وی را سایه افکنده است.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا