برسد به دست ضرغامی

مریم اطیابی

اکنون که این مطلب را می‌نویسم تقریبا بالای ۹۹ درصد مطمئنم که شما از مجلس رأی می‌آورید.

برنامه ارسالی‌تان به مجلس را دیده‌ام و کارنامه شما هم برای همگان واضح است و نیاز به توضیح ندارد.

چیزی درباره برنامه و نقد آن فعلا نمی‌نویسم و خیالتان راحت نه مجلس پیشین متوجه شد آقای علی اصغر مونسان چه چیزی به آنها تحویل داده نه مجلس فعلی می‌داند شما چه چیزی به آنها تحویل داده‌اید.
از طرفی رک و راست‌تر این که نه آقای مونسان از برنامه ارسالی خود سر در می‌آورد نه شما!

پس گاف‌های هردو برنامه وبال گردن مثلا کارشناسانی است که آن را نوشته‌اند که البته به زعم کارشناسی هر دو این برنامه‌ها(وزیر پیشین و شما) بیشتر گزارش است تا برنامه و در آن نه اهداف و نه کاربرد و نه چشم‌انداز و نه سیاست‌گذاری و سطح توقع و سطح مطالبه‌گری مشخص نشده است .

مهم آن است که شما چهره شناخته شده‌‌ و مورد وثوقی هستید و نه احتیاج به زد و بند دارید نه باج دادن وباج گرفتن، برش کافی و وافی هم در محافل سیاسی و قدرت دارید، بنابراین رای خواهید آورد، احتیاج هم به هندوانه زیر بغل گذاشتن نیست.

و اما بعد

توصیه اکید به شما آن است تا هنوز خائنان، چاکران و مخلصان و نان به نرخ روز‌خورهای منصب دوست دور و برتان را استحاله نکردند، یک گروه متعهدِ ِمتخصص و کارشناسِ پاکدست از حوزه‌های مختلف تشکیل دهید.سپس بااین گروه در هر حوزه با صنوف مختلف جلسه بگذارید.

هیچ عجله‌ای هم برای انتخاب هیچ کدام از معاونانتان یا ارائه آمار نکنید. رییس جمهوری هم چنین توقعی از شما نداشته باشند چرا که هر سه حوزه بسیار تخصصی است. شاید با توجه به شرایط روز جامعه این وزارتخانه جزو الویت‌ها و دغدغه‌های دولت نباشد اما تحت هر شرایطی باز هم نیازمند بررسی دقیق و ارائه راهکار مناسب است .

دست کم دو ماه از شهریور تا مهرماه زمان بگذارید و با گروه‌های مختلف جلسه بگذارید و با کمک تیم کارشناسی‌ اتاق فکرتان موضوعات را بررسی کنند.
منظور از تیم کارشناسی افراد احتمالی که همراه شما به وزارتخانه می‌آیند نیست.

منظور بدنه کارشناسی متخصص و متعهد و دلسوزی است که در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند راهکار ارائه بدهد چه این کارشناس داخل وزارتخانه باشد چه بیرون از آن.

به عنوان مثال شما در برنامه‌تان اعلام کردید «ارتقا عملکرد پژوهشگاه» در خصوص همین پژوهشگاه شما مکلفید با گروه‌های کارشناسی و گروه‌های هیات علمی هشت پژوهشکده حفاظت و مرمت،باستان‌شناسی،ابنیه و بافت‌های تاریخی،زبان‌شناسی،کتیبه‌ها و متون،مردم‌شناسی، گردشگری،هنرهای سنتی و میراث طبیعی،معاونت پژوهشی، گروه‌‌های اداری و مالی، هیات امنا،وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه صحبت کنید.

تا بتوانید ظرف دو الی سه ماه آینده تعیین تکلیف کنید که برنامه واقعی شما برای ارتقا عملکرد پژوهشگاه چه خواهد بود.

میراث‌باشی سلسله مطالبی را با عنوان «برسد به دست ضرغامی» در حوزه‌های مختلف منتشر خواهد کرد و از طیف‌های گوناگون در خواست می‌کند در صورت تمایل پیشنهادات و انتقادات خود را در این زمینه جهت انتشار ارسال کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا