موضوعات داغ

خانه مطبوعات با ابراز تأسف از اهانت، خواستار عذرخواهی رسمی دانشگاه علوم پزشکی از خبرنگاران شد/بیانیه خانه مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان در اعلام حمایت قاطعانه از خبرنگاران

خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان در حمایت از جایگاه خبرنگاران و رسانه‌های استان، با انتشار بیانیه‌ای نسبت به رفتارهای دور از شأن و جایگاه رسانه و روابط عمومی از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی استان، واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

اثرگذاری و جایگاه خبرنگاران به عنوان یکی از ارکان اصلی اطلاع‌رسانی مورد تأکید بوده و حمایت افکارعمومی از آن همواره به اثبات رسیده است.

اکنون که در برهه حساسی قرار داریم و جامعه از ضربات بیماری کرونا متأثر است، ضرورت و لزوم اطلاع‌رسانی همه‌جانبه برای آگاهی‌رسانی به مردم ، خصوصاً در امور بهداشتی و درمانی برای جلوگیری از کشتار بیش از پیش کووید ۱۹ احساس می‌شود.

متأسفانه طی روزهای اخیر در پاسخ به وظایف ذاتی خبرنگاران ، از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی استان رفتاری غیرحرفه‌ای و برخوردی دور از شأن و جایگاه رسانه و روابط عمومی‌‌ها را شاهد بودیم. این اقدام در حق خبرنگاران که از ابتدا در صحنه اطلاع‌رسانی از آسیب‌های این ویروس منحوس حاضر بوده‌اند ، کاری بسیار ناصواب و دور از حق بود.

اصل ۲۴ قانون اساسی که حق آزادی بیان، حق آزادی قلم، حق پیگیری درخواست‌ها و مطالبات مردم توسط رسانه‌ها را به رسمیت شناخته و بر آن اساس، جزو وظایف خبرنگاران است تا بتوانند به کشف و بیان حقیقت بپردازند. بر همین اساس همه باید نسبت به این که رسانه‌ها حق نظارت، پرس‌وجو و بیان حقیقت را دارند، آگاه بوده و نباید در مقابل قانون ایستادگی کنیم.

روابط عمومی نهادهای دولتی و غیردولتی که در جایگاه پل ارتباطی دستگاه مربوطه با مردم از طریق رسانه‌ها قرار دارند، نباید به صرف انتقاد و مطالبه رسانه‌ای توسط «خبرنگار»، به خود اجازه دهند حقوق منتقد را با بی‌حرمتی و رفتاری خلاف عرف و شأن آنها پایمال کرده و قانون را زیر پا بگذارند.

خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان ضمن تأکید بر حفظ شأن، جایگاه و همچنین کرامت انسانی خبرنگاران، خصوصاً در مواجهه با خبرنگاران منتقد، با ابراز تأسف از اهانت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به دلیل بکار بردن لفظ «اوباش رسانه‌ای» خطاب به خبرنگاران هرمزگانی، خواستار عذرخواهی رسمی از خبرنگاران می‌باشد.

ضمن دعوت از همه مدیران دولتی و بخش خصوصی به سعه صدر بیشتر و تحمل و نقد‌پذیری، از جامعه رسانه هرمزگان هم درخواست می‌شود تا با حفظ آرامش فضای سیاسی و اجتماعی استان به دور از هیاهو، پیگیر حقوق خود بوده و مطمئن باشند که خانه مطبوعات و ‌رسانه‌های هرمزگان حامی حقوق و جایگاه رسانه‌ای آنان خواهد بود.

قطعاً این موضوع توسط خانه مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان نیز مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت و نتیجه آن به صورت شفاف اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خانه مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان آمادگی دارد جهت شنیدن دغدغه‌ها و برطرف شدن هر نوع اختلاف نظر و ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر با دستگاه‌های اجرایی، راهکارهای لازم را از طریق نشست‌های هم‌اندیشی دنبال کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا