دستور استاندار هرمزگان برای رفع مشکلات بار ملوانی و گمرک، تسریع در انجام رویه های ملوانی، تامین برق بازارچه ملوانی و پروژه گردشگری کمپ و تسریع در تکمیل پل آبنما در بندر چارک

استاندار هرمزگان در بازدید از پروژه های شهری، اداره بندر، سالن و ترمینال مسافربری بندر چارک در شهرستان بندرلنگه، دستور لازم برای رفع مشکلات بار ملوانی و گمرک این بندر را تا یک ماه آینده صادر کرد.

دکتر فریدون همتی در این خصوص، گفت: گمرک موظف است جهت ایجاد اشتغال و تسهیل امور صادرات از این بندر تا یک ماه آینده اقدام لازم انجام و گزارش اقدامات را ارایه کند.

 

وی بر تسریع در انجام رویه های ملوانی تاکید کرد و افزود: مشکلات بازارچه ملوانی رفع و ترخیص کالاها باید به سرعت انجام شود.

 

شهردار چارک نیز ضمن قدردانی از توجه استاندار به بنادر غرب استان یادآور شد: پس از سفر سال گذشته استاندار هرمزگان به بندر چارک و دستور مبنی بر انجام صادرات در این بندر، رونق و رشد صادرات ۶۰۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

 

به گفته محمد خدنگ پس از سفر سال گذشته استاندار هرمزگان و دستور مبنی بر  انجام صادرات،  ۵۰ فرصت شغلی ایجاد شد که جای قدردانی دارد.

 

استاندار هرمزگان همچنین در بازدید از پروژه در دست احداث بازارچه ملوانی بندر چارک پس از بررسی موانع و مشکلات این بازارچه دستور داد هر چه سریعتر مشکل برق آن رفع و نسبت به تامین برق مورد نیاز اقدام عاجل صورت پذیرد.

 

دکتر همتی با بیان اینکه بازارچه های ملوانی علاوه بر کمک به ملوانان نقش مهمی در ایجاد اشتغال خواهد داشت یادآور شد: با راه اندازی این بازارچه برای حدود ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

 

وی افزود: این بازارچه در مساحتی حدود ۱۲۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا یک ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

 

استاندار هرمزگان در ادامه بازدید از پروژه های بندر چارک از اجرای مراحل پایانی مجموعه ساحلی با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد.

 

دکتر همتی گفت: این پروژه شامل زمین فوتبال ساحلی و والیبال است و باید تا یک ماه دیگر به بهره برداری برسد.

 

استاندار هرمزگان همچنین دستور داد: مشکل برق پروژه گردشگری کمپ بندر چارک سریعا رفع شود.

 

دکتر همتی بیان کرد: این پروژه شامل آلاچیق، برج نور و زیرساخت‌های پیاده روی و گردشگری است که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی افزود: مجری این پروژه میراث فرهنگی است و باید تا یک ماه آینده آن را به بهره برداری برساند.

 

استاندار هرمزگان در بازدید از پروژه پل آبنمای بندر چارک نیز ابراز امیدواری کرد: با تامین منابع مالی این پروژه در تابستان امسال به بهره برداری برسد.

 

دکتر همتی احداث این پل را ضروری دانست و گفت: هر چند روند احداث این پروژه مناسب است اما باید در تکمیل آن تسریع شود.

 

یکی از مطالبات دیرین مردم شهر بندرچارک و بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه و کیشوندان در جزیره کیش، احداث پل بر روی آبنمای ورودی این شهر بود و این مسیر، دروازه ورود به جزیره زیبای کیش نیز می باشد که با دستور استاندار هرمزگان تاکید شد که ضمن تزریق مالی در روند احداث آن تسریع شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا