مجموعه شهید چمران بندرعباس برای شروع عملیات ساختمانی چهار هزار واحد آماده است

استاندار هرمزگان گفت: با اجرای طرح‌های مختلف از جمله اقدام ملی ساخت مسکن، 20 هزار واحد مسکونی جدید در هرمزگان، احداث می‌شود.

دکتر فریدون همتی در نشست ستاد بازآفرینی شهری و شورای مسکن استان هرمزگان با اشاره به گزارش طرح اقدام ملی ساخت مسکن در هرمزگان، عنوان کرد: از ۲۹ هزار و ۷۷۶ نفر که در مرحله فراخوان این طرح ثبت نام کردند، پس از پایش طبق شرایط تعیین شده، تعداد به هفت هزار و ۶۸۰ نفر رسید و پنج هزار و ۵۵۴ نفر تایید نهایی شدند.

وی ادامه داد: چهار و ۵۵۵ نفر مبالغی را به حساب واریز کردند که چهار هزار و ۲۱۱ نفر سهم آورده ۴۰ میلیون تومانی را واریز و به عنوان متقاضی اصلی و واجد شرایط شناخته شدند که سه هزار و ۷۰۰ مورد در شهر بندرعباس است و عملیات اجرایی دو هزار و ۴۹۶ واحد در این شهر آغاز شده است.

استاندار هرمزگان افزود: عملیات احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در منطقه ۳۵۰ هکتاری بندرعباس نیز در حال اجراست و شش هزار واحد هم سهم طرح اقدام ملی ساخت مسکن در استان هرمزگان است که به تدریج و بخشی از آن هم توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته می‌شود.

همتی تصریح کرد: چهار هزار واحد مسکونی نیز در مجموعه شهید چمران متعلق به ارتش احداث می‌شود که مسائل اسناد آن با پیگیری حل شد و اقدامات تامین آب، برق و زیرساخت‌های آن انجام شده است.

وی گفت: با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری، تعاونی مسکن شهید چمران، ادارات کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، بررسی آخرین وضعیت مالکیت زمین و برنامه‌ریزی برای شروع ساخت و ساز این مجموعه انجام می‌شود و برای پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به هر واحد در مجموعه شهید چمران آمادگی داریم و شهرداری را مکلف کردیم که با معرفی تعاونی، پروانه ساختمانی اعضا را صادر کند و به دنبال این هستیم، تخفیف هایی از جمله مزیت‌های مشمول طرح اقدام ملی ساخت مسکن را برای آنها اعمال کنیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: مجموعه شهید چمران برای شروع عملیات ساختمانی آماده است و اگر تعاونی با اعضا به توافق برسد، بنیاد مسکن می‌تواند مجری ساخت واحدهای مسکونی این مجموعه باشد و خود صاحبان هر قطعه نیز می‌توانند پروانه و تسهیلات بانکی برای ساخت دریافت کنند.

همتی اظهار داشت: با مجموع این اقدامات در هرمزگان، ۲۰ هزار واحد مسکونی جدید احداث خواهد شد و سه هزار واحد مسکن اقشار محروم روستاها نیز در هرمزگان در حال احداث است که بخشی از آن در حال آماده شدن برای تحویل است و در مراحل مختلف تسهیلات آن پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: از حدود ۳۸ هزار واحد مسکن مهر که در استان هرمزگان آغاز شده بود، ۲۸ هزار واحد در دولت های یازدهم و دوازدهم پیگیری و بخش زیادی به خصوص در دولت‌ دوازدهم با تمام زیرساخت ها و روساخت های لازم تکمیل و بهره‌برداری شد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: سه هزار و ۳۰۰ واحد از کل مسکن مهر در استان باقی مانده است که هزار و ۴۰۰ واحد در قالب چند تعاونی مشکل حقوقی دارند و پرونده آنها در دستگاه قضایی مطرح و در حال بررسی است و هزار و ۱۰۵ واحد نیز در قالب تعاونی ها و خود مالکی تا هفته دولت و پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا