اعلام حمایت فعالان محیط‌زیست و طبیعت کرمان از استاد «منصور ایران‌پور» در برابر هجمه قوه‌قضائیه/گلایه از کم‌کاری دستگاه قضایی

فعالان اجتماعی، خیرین، اهالی فرهنگ و رسانه کرمان نامه سرگشاده‌ای به قاضی القضات در اعتراض به نوع عملکرد دستگاه قضایی در استان کرمان و حمایت از استاد «منصور ایران‌پور» در برابر هجمه‌های سیستم قضایی نوشتند.

به گزارش اشکان نیوز ،‌ در متن نامه سرگشاده فعالان اجتماعی، خیرین، اهالی فرهنگ و رسانه کرمان به ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص حمایت از کرمانشناس بزرگ و مرد ادب شهر کرمان استاد منصور ایران پور آمده است:

با عرض سلام و احترام به استحضار می‌رساند ما فعالان کرمانی از انتخاب بجا و شایسته حضرتعالی به ریاست قوه قضائیه مسرور میباشیم و آرزوی طول عمر با برکت و موفقیت روزافزون برای شما و همکارانتان را داریم. جناب آقای محسنی اژه‌ای استان کرمان نیازمند نگاه تازه‌ای است و سال‌ها مورد بی‌مهری در زمینه‌های شهرسازی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و اوضاع معیشتی قرار دارد.

در این میان ساختار دادگاه‌های کرمان نیز نیازمند نگاهی تازه و همت مضاعف میباشند. بی شک ما فعالان می‌توانیم در زمینه مهار بسیاری از معضلات اجتماعی در کنار قوه قضائیه کرمان باشیم. اخیراً یکی از مفاخر علم و ادب و خیرین کرمان به نام استاد منصور ایران پور که مورد وثوق و افتخار اهالی کرمان می‌باشد، از سوی قوه قضائیه با هجمه مواجه گردیده، تا جایی که روابط عمومی قوه قضائیه کرمان در فضای مجازی بیانیه صادر نموده و قصد تخریب این فرزند صالح کرمان و رزمنده دوران دفاع مقدس را در بین مردم داشته.

بیشتر مردم کرمان آقای ایران پور را می‌شناسند و مطالب تاریخی وی را دنبال می‌کنند و به صداقت ایشان ایمان دارند. تخریب و آسیب رساندن از سوی هر کسی باشد، ناپسند است و برای نظام اسلامی خطر محسوب می‌گردد. خواهشمند است در خصوص مشکلات ایجاد گردیده در کرمان دستور به رسیدگی فرمایید، تا تلخی کام مردم به شیرینی مبدل گردد و نظام اسلامی با قدرت بیشتری اوج گیرد. اهم مشکلات کرمان عبارتند از:

۱- رسیدگی به شکایات فعالان اجتماعی کرمان در خصوص تعرض به میراث فرهنگی، طبیعت، محیط زیست و منابع آبی.

۲- جلوگیری از به زندان انداختند بی رویه مردم به خاطر نبود ضامن کارمند و جلوگیری از پدیده ممنوع تلفن و ممنوع ملاقات کردن متهمان توسط قضات که برای روزهای متمادی سبب نرسیدن داروهای پزشکی به متهمان بیمار می‌گردد. به واقع بیماران عواقب بدی پیدا می‌کنند ، که بیشترین رنج آن متوجه خانواده‌اشان می‌شود. حقوق شهروندی رعایت نمی‌گردد.

۳- فشارهای روحی و روانی و سفارش مقامات بالاتر به بازپرسان در خصوص برخورد تند با متهمان یا گرفتن اموال متهمان در شأن جامعه اسلامی نیست و بی‌شک مسئولان نظام موافق این اتفاقات نمی‌باشند. این امور آفت عدالت هستند.

جناب آقای محسنی اژه ای ما استدعا داریم نماینده‌ای به کرمان بفرستید و به وضعیت موجود رسیدگی فرمایید. لطفاً نگاهتان را از مردم این دیار برندارید. شماره تماس ۰۹۱۲۸۵۰۹۱۲۷ به نمایندگی امضاء کنندگان. من الله التوفیق
امضاء فعالان اجتماعی، فرهیختگان، خیرین و اصحاب رسانه کرمان.

بر اساس این گزارش فعالان محیط زیست و طبیعت کرمان که در حمایت از استاد منصور ایران پور نامه سرگشاده را امضاء می‌کردند در گفت‌وگو با خبرنگار اشکان‌نیوز اعلام کردند: میراث فرهنگی و تاریخی کرمان، ارثیه ارزشمند ما کرمانیان است. تاریخ‌مان را حفظ می‌کنیم و به دست آیندگان می‌سپاریم. حضور مرد مردمی میراث کرمان جناب استاد منصور ایران پور در کنارمان همواره سبب قوت قلب حامیان میراث فرهنگی و تاریخی کرمان می‌گردد و مفتخریم در کنار این مرد کرمانشناس هستیم و از وی حمایت می‌نماییم.

در ادامه افزودند: کرمان سرزمین افسانه‌ای هزار و کویر است. طبیعت و محیط‌زیست این استان را پاس می‌داریم و از بزرگانش حمایت می‌کنیم. استاد ایران پور قلم پرتلاش و زبان گویای کرمان و فرزند صالح این دیار است، که در شمار پیشکسوتان حمایت از «طبیعت و محیط زیست کرمان» قرار دارد. همواره در کنار این فرزند صالح کرمان هستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا