تامین پایدار برق مورد نیاز صنایع هرمزگان در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد/صادرات سیمان در صورت تامین نیاز استان و مازاد تولید مجاز است/تامین به موقع نهاده های دامی نقش مهمی در کاهش التهابات بازار مرغ دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: تامین پایدار برق مورد نیاز صنایع هرمزگان در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد.

دکتر ایرج حیدری در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه انرژی استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت تامین پایدار برق صنایع استان، عنوان کرد: با توجه به اهمیت و نقشی که صنایع بزرگ استان در تحقق درآمدهای مالیاتی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید، صادرات و ارز آوری دارند تامین پایدار برق این صنایع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در همین خصوص افزود: ایجاد خلل در زمینه تامین برق صنایع استان مشکلات عدیده ای همچون کاهش ظرفیت های تولید، کاهش صادرات و کاهش درآمدهای ارزی را در پی خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: آسیب های کاهش برق مورد نیاز صنایع استان به مسئولان وزارت نیرو در سطح ملی منعکس شود و تبعات ناشی از آن باید جبران گردد.

حیدری تصریح کرد: بخش مهمی از تولیدات فولاد و آلومینیوم کشور از صنایع مستقر در هرمزگان تامین می شود که این مهم اهمیت تامین پایدار برق صنایع را دو چندان کرده است.

وی افزود: صنایع در حوزه مسئولیت های اجتماعی در هرمزگان در بخش های سلامت، آموزش و… حضور پر رنگی دارند که این مهم رفع موانع پیش روی آنها را برای افزایش انجام مسئولیت های اجتماعی ضروری کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: ایجاد ظرفیت های جدید تولید برق در هرمزگان برای تامین برق بخش خانگی و صنعت استان، ضروری است در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد.

حیدری خاطرنشان کرد: وزارت نیرو، به استان هرمزگان با توجه به شرایط آب و هوایی خاص آن و نقشی که در اقتصاد ملی دارد در تامین برق مورد نیاز بخش صنعت آن نگاه ویژه داشته باشد و در اعمال خاموشی ها تجدید نظر کند.

دکتر ایرج حیدری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان با اشاره به اهمیت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان، عنوان کرد: تامین و عرضه کافی اقلام ضروری مورد نیاز استان به صورت مستمر در دستور کار دستگاه های اجرایی ذیربط قرار گیرد.

وی، افزود: صادرات سیمان به شرط تامین کامل نیاز بازار استان و وجود مازاد تولید با تایید و مجوز سازمان صمت بلامانع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: کارخانجات تولید سیمان کشور که با استفاده از زیرساخت های استان اقدام به صادرات محصول تولیدی خود می کنند موظف به تامین بخشی از نیاز بازار هرمزگان هستند.

حیدری با اشاره به اهمیت تامین پایدار مرغ مورد نیاز استان، تصریح کرد: تامین و عرضه مستمر مرغ مورد نیاز استان برای جلوگیری از هرگونه کمبود در بازار این محصول از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط پیگیری و دنبال شود.

وی افزود: تامین به موقع نهاده های دامی نقش مهمی در کاهش التهابات بازار مرغ دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با تاکید بر جلوگیری از انباشت کالاهای استراتژیک در بنادر و گمرکات استان، افزود: حمل یکسره کالاهای استراتژیک به ویژه نهاده های دامی از بنادر به مقصد نهایی نقش مهمی در کاهش هزینه ها و رسوب کالاها دارد.

حیدری تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمت شن و ماسه بدون موافقت ستاد تنظیم بازار استان ممنوع است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا