پیگیری تامین اعتبار تکمیل بزرگ‌ترین پروژه درمانی در هرمزگان؛ تاکید بر لزوم تخصیص کامل اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی توازن منطقه‌ای و تخصیص تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی ماده ۵۶ برای تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس

دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در دیدار با دکتر حمید پور اصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، تامین اعتبار تکمیل پروژه بیمارستان 531 تخت‌خوابی بندرعباس را پیگیری کرد.

دکتر فریدون همتی در این دیدار، تخصیص کامل اعتبار توازن منطقه‌ای استان هرمزگان به میزان ۱۸۰ میلیارد تومان و همچنین تخصیص تسهیلات ماده ۵۶ به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان را در راستای تکمیل پروژه بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس، مورد پیگیری و تاکید قرار داد.

وی گفت: برای تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس، به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های درمانی در کشور پیگیر تامین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

استاندار هرمزگان افزود: روند ساخت این بیمارستان با یک کار جهادی و به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است تا فاز نخست این بیمارستان در سال جاری به بهره‌برداری برسد و به سرعت تکمیل شود.

دکتر همتی با اشاره به بخش های قابل افتتاح در  فاز اول این پروژه، بیان داشت: در طبقه همکف ساختمان شماره یک، درمانگاه، کلینیک ها و بخش های تشخیصی مثل تصویر برداری، آزمایشگاه ، Ccu، تاسیسات موتورخانه، در طبقه اول بخش آمفی تئاتر،  اداری، آموزشی، Micu، sicu ، در طبقه دوم بخش های Csicu , post micu و در طبقه های سوم تا ششم بخش های بستری کودکان و جراحی و در طبقه هفتم پاویون بیمارستان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در طبقه همکف ساختمان شماره سه، بخش اورژانس شامل بستری اورژانس و اتاقهای عمل اورژانس، در طبقه اول ۱۶ اتاق عمل و بخش های مربوطه و در طبقه دوم چهار اتاق عمل جراحی قلب و آنژیوگرافی و فضاهای مربوطه افتتاح می شود.

استاندار هرمزگان گفت: در مجموع فاز اول، ۳۰۰ تخت بیمارستانی افتتاح و به فضاهای موجود اضافه می شود.

همتی تصریح کرد: علاوه بر این، پروژه‌های درمانی بزرگ دیگری همچون بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس، بیمارستان جدید کودکان، بیمارستان نیروی دریایی، بیمارستان رازی و بیمارستان جدید شهرستان میناب نیز در هرمزگان در حال احداث و تکمیل است.

وی با بیان اینکه این پروژه بر اساس پیش بینی انجام شده حداقل باید طی مدت زمان پنج سال به بهره برداری می رسید، ادامه داد: این مگاپروژه  بیمارستانی با پیگیری های انجام شده طی مدت زمان دو سال به بهره برداری می رسد.

دکتر همتی گفت: تاکنون در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، حدود ۹۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا