قطعی برق در استان هرمزگان با توجه به شرایط آب و هوایی بسیار گرم، برای مردم غیرقابل تحمل است

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که سقف بالایی برای مصرف برق خانگی و صنایع در استان، تعیین و حفظ شود، گفت: در مذاکره با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، توافق کردیم سقف برق استان تا حدود سه هزار و 400 مگاوات باشد.

دکتر فریدون همتی پس از بازدید از مرکز دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای استان هرمزگان و در جلسه فوق‌العاده به صورت ویدئو کنفرانس با وزارت نیرو، با بیان اینکه شرایط هر استان متفاوت است، عنوان کرد: این تفاوت باید در تعیین سهمیه و سقف برق هر استان، رعایت شود و استان هایی که تولید برق کافی و نزدیک به مصرف دارند، باید در این شرایط مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: استان های جنوب کشور از جمله هرمزگان از شرایط آب و هوایی گرم و بسیار متفاوت با دیگر مناطق کشور برخوردار هستند و باید توجه داشته باشیم که در این وضعیت آب و هوایی، قطعی برق در استان هرمزگان، برای مردم غیرقابل تحمل است.

استاندار هرمزگان که با توجه به خاموشی های دو روز گذشته ،شخصا در محل دیسپاچینگ برق استان حاضر شد با بیان اینکه مصرف برق در استان هرمزگان، ترکیبی از مصرف ملی و استانی است، افزود: برخی از واحدهای مصرف کننده در استان هرمزگان، نقش ملی دارند و سهمیه مصرف آنها باید جدا از سهمیه استان، در نظر گرفته شود.

همتی تصریح کرد: از وزارت نیرو انتظار داریم در این زمینه توجه و کمک داشته باشد تا از اختلال جدی در استان، جلوگیری شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش بخش‌های تولید، انتقال، توزیع و نیروگاه‌های برق استان هرمزگان و وضعیت شبکه سراسری برق کشور که به هم متصل است، گفت: در این زمینه، خیلی از موارد خارج از اراده و اختیارات استان است و قطعی و خاموشی برق توسط شبکه سراسری متصل به همدیگر صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که سقف بالایی برای مصرف برق خانگی و صنایع در استان، تعیین و حفظ شود، خاطرنشان کرد: در مذاکره با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، توافق کردیم سقف برق استان تا حدود سه هزار و ۴۰۰ مگاوات باشد.

همتی بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آموزش در خصوص مصرف بهینه برق تاکید کرد و اظهار داشت: اگر همه مردم به ویژه در ماه تیر، با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق از جمله با عدم استفاده از کولرهای اضافه، خاموش کردن لامپ های اضافه و غیرضروری و روشن نکردن وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، همکاری لازم را داشته باشند، با قطعی برق مواجه نخواهیم شد.

وی اضافه کرد: زمانی که مصرف بهینه رعایت نشود و همه با هم مصرف بالای برق داشته باشیم، سیستم سراسری شبکه برق دچار اختلال و منجر به قطعی برق خواهد شد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: در شرایط خشکسالی و آب و هوای گرم در کشور از مردم می‌خواهیم رعایت و همکاری لازم در مصرف برق را داشته باشند و همه با هم مصرف را مدیریت و صرفه‌جویی کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا