خط انتقال آب و زمین ورزشی روستای صحرارود باید تکمیل شود/دستور استاندار هرمزگان به منظور تجمیع مزارع و برق رسانی به روستای مرهون گدار/گلخانه هیدروپونیک رودان باید تا شهریور ماه به بهره برداری برسد/بازدید استاندار هرمزگان از روند اجرایی طرح توسعه شرکت آب معدنی رودان/مجتمع خدماتی رفاهی شهید سلیمانی در شهرستان رودان به بهره‌برداری رسید/مجتمع تجاری شهروند رودان افتتاح شد/پروژه گازرسانی به شهر رودان افتتاح شد

استاندار هرمزگان در سفر به شهرستان رودان، از پروژه‌های در حال اجرا در این شهرستان، بازدید کرد.

دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان، ابتدا به صورت سرزده در روستای صحرارود در شهرستان رودان حضور یافت و با دهیار، اعضای شورای اسلامی و معتمدان این روستا دیدار و گفت و گو کرد.
استاندار هرمزگان پس از استماع گزارش نمایندگان مردمی حاضر در این نشست، دستوراتی را صادر کرد.
بر این اساس، استاندار هرمزگان به فرماندار رودان دستور داد منابع اعتباری لازم را به منظور تکمیل خط انتقال و منبع آب و زمین ورزشی این روستا تخصیص دهد.
دکتر همتی همچنین خواستار توسعه فعالیت های فرهنگی در این روستا شد و از فرماندار رودان خواست، بستر ایجاد زیرساخت های فرهنگی مانند مسجد و کانون های فرهنگی هنری را در این منطقه فراهم کند.
استاندار هرمزگان همچنین ضمن گفت و گو با چند نفر از اهالی دهستان راهدار شهرستان رودان، دستورات لازم را به مدیران مربوطه صادر کرد.
استاندار هرمزگان به سرپرست شرکت آب منطقه ای و رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان دستور داد در خصوص تجمیع مزارع کشاورزان و باغداران این منطقه اقدامات کارشناسی لازم را انجام و در اسرع وقت آن را اجرایی کنند.
دکتر همتی همچنین به فرماندار رودان دستور داد اعتبار لازم را به منظور اجرای خط انتقال برق به روستای “مرهون گدار” اختصاص و پیگیری ویژه ای در این خصوص داشته باشد.
استاندار هرمزگان در ادامه از یک واحد هشت هکتاری کشت گلخانه ای هیدروپونیک در شهرستان رودان بازدید کرد.
دکتر همتی در این بازدید دستور داد با رفع موانع و پشتیبانی از این طرح، زمینه بهره برداری از آن تا هفته دولت سال جاری فراهم شود.
این پروژه با سرمایه گذاری ۵۸۰میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال اجراست و با بهره برداری از آن برای ۱۲۰نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
با بهره گیری از این نوع کشت گلخانه ای، از هر هکتار بیش از ۲۴۰ تن محصول برداشت می شود.
استاندار هرمزگان همچنین از طرح توسعه شرکت آب معدنی رودان بازدید کرد.
در طرح توسعه این شرکت، چهارهزار متر مربع سوله جدید و واحدهای اداری ، رفاهی، اقامتی و ورزشی در حال ساخت است.
با راه اندازی طرح توسعه، ظرفیت تولید ۳۶هزار بطری آب معدنی در ساعت به ظرفیت فعلی این کارخانه افزوده می شود.
طرح توسعه این کارخانه نیازمند ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است.
دکتر فریدون همتی در این خصوص، عنوان کرد: این مجتمع با سرمایه‌گذاری شرکت لاتیدان پالایش هرمز در کیلومتر ۳۶ محور فاریاب – زیارتعلی به بهره برداری رسید.
وی میزان سرمایه گذاری این پروژه را ۸۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۴۴ میلیارد ریال سهم آورده سرمایه گذار و ۴۰میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی از محل اعتبارت توسعه پایدار روستایی پست بانک است.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: این پروژه با مساحت ۱۰هزارمترمربع شامل نمازخانه، جایگاه سوخت بنزین و نفت‌گاز ، فروشگاه مواد غذایی ، رستوران و غرف تجاری است.
دکتر همتی همچنین گفت: رمپ ورود و خروج این مجتمع نیز با کمک بلاعوض هفت میلیارد ریالی اداره کل راهداری احداث شده است.
استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از اداره کل راهداری و حمل جاده ای هرمزگان، خاطرنشان کرد: در شهرستان رودان، علاوه بر مجتمع خدماتی رفاهی شهید سلیمانی یک مجتمع دیگر در باند برگشت محور رودان – کهنوج در حال ارائه خدمات به شهروندان است و دو سرمایه گذار نیز در حال طی مراحل صدور موافقت اصولی هستند.
دکتر فریدون همتی با بیان اینکه این مجتمع با مشارکت شهرداری رودان و سرمایه گذاری ۶۰۰میلیارد ریال به بهره برداری رسید، عنوان کرد: این مجتمع ۱۲هزار و ۵۰۰متر زیر بنا دارد و شامل ۳۴۸ واحد تجاری است.
وی افزود: یک هزار و ۴۰۰مترمربع فضای دیگر شامل شهربازی و فضای فرهنگی و دوهزار متر پارکینگ مسقف در این مجتمع احداث شده است.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این مجتمع تجاری، به طور مستقیم برای نزدیک به ۴۰۰نفر در بخش های مختلف فروش و اداری اشتغال ایجاد شده است.
دکتر فریدون همتی در آیین افتتاح این پروژه گازرسانی، عنوان کرد: فرآیند برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار پروژه گاز رسانی به  شهر رودان از اوایل سال ۹۸ آغاز شد و با تلاش شبانه روزی مجموعه شرکت گاز این پروژه امروز به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه ۱۸۰کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع در این پروژه اجراء شده است، افزود: برای اجرای این پروژه ۴۶۰میلیارد ریال از محل اعتبارات بند ق بودجه هزینه شده است و نزدیک به ۱۰هزارخانوار در شهر رودان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه با افتتاح این پروژه، شهر رودان به صورت کامل تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: گازرسانی به ۱۰۴ روستا و یک شهر دیگر در شهرستان رودان در دستور کار است.
دکتر همتی بیان کرد: طراحی و پیمان سپاری شبکه داخلی گاز میناب، سیریک و جاسک با اولویت  و به سرعت باید انجام شود که به موازات راه اندازی خط انتقال اصلی، بتوان بخش زیادی از شهر میناب و سیریک را زیر پوشش قرار داد.
دکتر همتی با بیان اینکه طی دولت دوازدهم جهش خوبی در حوزه گازرسانی به مناطق مختلف استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰۰میلیارد تومان بودجه سرمایه ای برای اجرای طرح های گازرسانی در سال جاری مصوب شده است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته نیز بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان معادل ۸۵درصد بودجه مصوب جذب شده است.
دکتر همتی با اشاره به ظرفیت اشتغال یک هزار نفری ایجاد شده با عملیات گازرسانی به مناطق  مختلف استان، گفت: تربیت نیروهای متخصص برای اجرای شبکه داخلی گاز خانگی می تواند ظرفیت خوبی در خصوص اشتغال ایجاد کند که واحدهای فنی و حرفه ای باید به این موضوع ورود کنند.
استاندار هرمزگان ادامه داد: با رایزنی انجام شده و حمایت دولت، تسهیلات ۱۰میلیون تومانی برای ۵۰هزار خانوارهای  هرمزگانی و سیستان و بلوچستانی متقاضی اجرای شبکه داخلی گاز خانگی اعطا می شود. 
وی گفت: تا کنون عملیات گازرسانی به هشت شهر و ۴۳ روستای استان به طور کامل انجام شده است و نزدیک به ۱۰هزارخانوار روستایی و بیش از ۱۲۸هزار خانوار شهری از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.
دکتر فریدون همتی در نشست شورای اداری شهرستان رودان با اشاره به وجود ظرفیت‌های خوب کشاورزی در این شهرستان، عنوان کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها، ترویج آموزش شیوه‌های نوین کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت کشاورزان در راستای ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و راه اندازی سردخانه های نگهداری محصولات کشاورزی در شهرستان رودان، پیگیری شود.
استاندار هرمزگان بر لزوم ایجاد صندوق حمایت و تضمین خرید محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: شهرستان رودان، قطب تولید لیمو محسوب می‌شود و باید صندوق پشتیبانی از تولید این محصول در شهرستان رودان راه‌اندازی شود.
همتی خواستار تقویت و ساماندهی هرچه بیشتر فعالیت‌های کشاورزی شد و تصریح کرد: تشکل های کشاورزی نیز باید در این زمینه با مشارکت خوب، فعالانه تر عمل کنند.
وی گفت: ترویج بیمه محصولات کشاورزی از جمله موارد مهمی است که باید در اولویت باشد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بیمه محصولات کشاورزی، بسیاری از دغدغه‌های کشاورزان را رفع می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا