سهمیه ویژه برای تامین برق صنایع استان هرمزگان در نظر گرفته شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: ضروری است وزارت نیرو با اتخاذ تدابیر مناسب مشکل تامین برق صنایع هرمزگان را با اختصاص سهمیه ویژه رفع کند.

دکتر ایرج حیدری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان، با محوریت تامین برق صنایع فولادی و سیمان استان، با اشاره به اهمیت تامین برق این صنایع، عنوان کرد: غیر فعال بودن واحدهای بزرگ فولادی و سیمانی چالش های بسیاری برای کشور و هرمزگان در زمینه تولید محصولات فولادی، سیمان و اشتغال ایجاد می کند.
وی در همین خصوص، فزود: غیرفعال بودن واحدهای بزرگ فولادی و سیمانی تاثیر مستقیم بر روی زندگی مردم، پروژه های عمرانی و ساخت و ساز ها ایجاد خواهد کرد و باعث افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز جهت ساخت وسازها و ایجاد بازار سیاه در بازار این محصولات خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش و جایگاهی که هرمزگان در اقتصاد ملی و کم اثر کردن فشار تحریم ها با ارز آوری که صنایع فولادی برای کشور دارند، ضروری است در اعمال خاموشی های هرمزگان در بخش خانگی و صنایع فولادی و سیمانی از سوی وزارت نیرو تجدید نظر اساسی شود.
حیدری افزود: برخی صنایع مستقر در هرمزگان و همچنین برخی دستگاه های اجرایی کارکرد ملی دارند و ضروری است تامین برق آنها جز سهمیه هرمزگان محسوب نشود و برق دستگاه ها و صنایع ملی جداگانه تامین شود و در این خصوص استثنا قائل شوند تا صنایع هرمزگان در تامین برق با چالش مواجه نشوند.
وی افزود: خلل در تامین برق صنایع هرمزگان در هفته های اخیر آسیب جدی به بخش تولید این صنایع وارد کرده است و ضروری است وزارت نیرو با اتخاذ تدابیر مناسب مشکل تامین برق صنایع هرمزگان را با اختصاص سهمیه ویژه رفع کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: عدم تامین برق صنایع تبعات بسیاری در حوزه تولید و اشتغال به همراه دارد و اثر مستقیم بر زندگی مردم خواهد داشت.
حیدری گفت: صنایع در حوزه مقابله با ویروس کرونا با انجام مسئولیت های اجتماعی همواره پیشگام بوده اند و اکسیژن مورد نیاز بیمارستان های کشور را در شرایط کنونی صنایع فولادی تامین می کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا