فرآیند مزایده ملی معادن در هرمزگان دقیقا طبق چارچوب ها و قوانین انجام شده است/جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال معلولان استان

استاندار هرمزگان با اشاره به ارائه گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت، دستگاه های نظارتی و بخش خصوصی، گفت: در استان هرمزگان فرآيند مزایده ملی معادن دقیقا طبق چارچوب ها و قوانین انجام شده است.

دکتر فریدون همتی در نشست شورای معادن استان هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان بخشی از فراخوان ملی مزایده معادن در سطح کشور بود، عنوان کرد: در هرمزگان، ۲۱۶ معدن در ۴۶ محدوده معدنی و ۱۷۰ محدوده اکتشافی در این مزایده قرار داشت.

وی ادامه داد: برای این مزایده در هرمزگان ۱۷۸ نفر متقاضی داشتیم که برای ۷۰ محدوده معدنی و اکتشافی پیشنهاد ارائه کردند و دو سوم دیگر محدوده ها فاقد متقاضی و پیشنهاد بودند.

استاندار هرمزگان افزود: در سطح ملی بنا به دلایلی برگزاری این مزایده فعلا متوقف شده است.

همتی با اشاره به ارائه گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت، دستگاه های نظارتی و بخش خصوصی در این نشست، تصریح کرد: در استان هرمزگان فرآیند این مزایده ملی دقیقا طبق چارچوب ها و قوانین انجام شده است.

وی گفت: مکاتبه ای با ریاست محترم قوه قضائیه خواهیم داشت و تلاش می کنیم در سطح ملی و استانی، اشکالات این امر رفع شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این کار بزرگ در سطح ملی فعلا متوقف شده است اما امیدواریم با تعامل قوه قضائیه و وزارت صنعت، معدن و تجارت، این مزایده در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال برگزار شود.

دکتر فریدون همتی پس از افتتاح و بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های مددجویان بهزیستی شهرستان بندرعباس با بیان اینکه این نمایشگاه ابتدا قرار بود به صورت استانی برگزار شود اما به دلیل شرایط کرونا به صورت شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع یک هزار نفری جامعه مددجویان بهزیستی فعال در حوزه صنایع دستی، آثار ۱۰ نفر از مددجویان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است.

وی افزود: لازم است دستگاه های اجرایی و مردم هرمزگان برای حمایت از هنرمندان و فعالان این حوزه نسبت به خریداری آثار آن ها اقدام کنند.

استاندار هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از اداره کل بهزیستی و شبکه توسعه اجتماعی بانک رسالت در خصوص تخصیص تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و فعالان صنایع دستی، اضافه کرد: در سال گذشته ۳۸میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال معلولان استان جذب شد.

دکتر همتی با اشاره به تخصیص منابع مالی ملی و استانی برای تأمین مسکن معلولان استان، گفت: تمام خانواده‌هایی که دو یا چند فرزند معلول دارند دارای مسکن هستند و یا منازل آنان در حال ساخت است؛ اگر در این میان خانواده ای وجود دارد که بدون مسکن است می تواند به اداره کل بهزیستی استان مراجعه کند.

وی افزود: تلاش داریم به تدریج به سمتی حرکت کنیم که مسکن خانواده های دارای یک معلول را تأمین کنیم و از این نظر منابع خوبی در استان داریم که با تلاش و برنامه‌ریزی به دنبال تحقق این گام مثبت برای جامعه معلولان استان هستیم.

دکتر همتی با اشاره به ضرورت حمایت از توانمندی های مددجویان و جامعه معلولان، عنوان کرد: با کشف استعدادهای کم نظیر این قشر که بخشی از آن در این نمایشگاه به صورت عینی قابل مشاهده است و همچنین حمایت‌ از این استعدادها، می توان زمینه خودکفایی، اشتغال و ایجاد درآمد پایدار را برای افراد معلول و مددجو فراهم کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا