گروه های نظارتی بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان، به طور جدی بر قرنطینه خانگی افراد مبتلا به کرونا نظارت کنند

استاندار هرمزگان گفت: میزان رعایت پروتكل های بهداشتی در هرمزگان بسیار ضعيف و حدود 35 درصد است و این کم و ضعيف بودن رعایت پروتكل های بهداشتی، موجب شده شیوع بیماری کرونا با سرعت در استان اوج بگیرد.

دکتر فریدون همتی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در هرمزگان از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و رعایت مقررات رنگ بندی شیوع کرونا به قدری ضعیف در حال اجراست که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان هرمزگان، تنها در حد ۳۵ درصد است.

وی ادامه داد: متاسفانه هرمزگان سومین استان کشور است که ضعیف ترین و کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را دارد و این کم و ضعیف بودن رعایت پروتکل های بهداشتی، موجب شده شیوع بیماری کرونا با سرعت در استان اوج بگیرد.

استاندار هرمزگان افزود: متاسفانه تعداد فوتی ها به دلیل بیماری کرونا در هرمزگان، هر هفته بیش از ۴۰ نفر و در حدود ۵۰ نفر است و تعداد بیماران بسترى به خصوص در شهرستان های بندرعباس، میناب، بندرخمیر، قشم، بندرلنگه، پارسیان و کیش بسیار زیاد است.

همتی تصریح کرد: ۱۱ شهرستان در استان هرمزگان شامل، بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، سیریک، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، بستک و پارسیان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند و طبق ضوابط و مقررات و وضعیت قرمز شیوع کرونا تمامی مشاغل گروه های شغلی دو، سه و چهار در این شهرستان ها باید تعطیل باشند.

وی گفت: در هفته های گذشته با شرط رعایت پروتکل های بهداشتی به این گروه های شغلی اجازه فعالیت دادیم، اما متاسفانه همکاری خوبی را در این زمینه شاهد نبودیم و از امروز تعطیلی مشاغل اعمال خواهد شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان به شدت احساس خطر می کند و اعلام کرده تخت های بیمارستانی به خصوص در بندرعباس، تکمیل شده است و با توجه به این وضعیت، همه ضوابط و مقررات وضعیت قرمز توسط فرمانداران و نیروی انتظامى اعمال می شود و اصناف نیز باید این مقررات و تعطیلی ها را رعایت کنند.

همتی با اشاره به تعطیلی سه روز پایان هفته جاری همزمان با عید سعید قربان، اظهار داشت: در این سه روز تمامی ورودی و خروجی شهرها و روستاها در هرمزگان به طور جدی و کامل بسته خواهد بود و از هیچ شهری به شهر دیگر و همچنین به روستاها اجازه تردد و مسافرت نخواهیم داد.

وی اضافه کرد: باید برای کاهش شیوع کرونا در استان، دو هفته کار فوق العاده انجام دهیم و از مردم می خواهیم همکارى لازم را داشته باشند و از سفر و رفت و آمد غیرضروری و برگزاری دورهمی ها و مراسم ها به طوری جدی خودداری کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان، بیان داشت: اگر بنا شد نماز عید قربان برگزار شود، با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و در نقاط مشخص و فضاى باز و با هماهنگی ستادهای برگزارى نماز با حداکثر تعداد ۷۰ نفر خواهد بود تا جان و سلامتی مردم در این شرایط خطرناک، حفظ شود.

همتی عنوان کرد: واکسیناسیون کرونا در استان هرمزگان به سرعت در حال انجام است و همکارى مردم در این زمینه در راستای دریافت واکسن مهم است.

وی ادامه داد: تعداد تست های تشخیص کرونا در استان افزایش یافته تا سریع تر بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شوند و با قرنطینه خود، بیمارى را به دیگران منتقل نکنند.

استاندار هرمزگان افزود: گروه های نظارتی بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان، به طور جدی بر قرنطینه خانگی افراد مبتلا به کرونا نظارت کنند و خود این افراد هم به عنوان یک مسئولیت اجتماعى و اخلاقی، رعایت این قرنطینه را جدی بگیرند.

همتی بر ضرورت همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه های مسئول به طور دقیق ضابطه ها را اعمال و ورودی و خروجی شهرها و روستاها به شدت کنترل کنند و ممنوعیت ترددهای غیرضروری اعمال خواهد شد تا شدت بیماری در استان کاهش پیدا کند.

وی همچنین بر لزوم نظارت فرمانداران، بخشداران و دهیاران بر جلوگیری از تردد روستا به روستا، شهر به روستا و شهر به شهر در هرمزگان تاکید کرد و گفت: خودروهای متخلف طبق قوانین و مقررات جریمه خواهند شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: امور عمرانی و تولیدی نباید تعطیل شود و باید با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا