ستاد عالی سرمایه‌گذاری در هرمزگان تشکیل می‌شود/همه طرح ها باید در سامانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ثبت شوند

استاندار هرمزگان از تشکیل ستاد عالی سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان به منظور تسهیل خدمات رسانی به سرمایه گذاران و برخورداری از پشتوانه و ضمانت اجرایی لازم برای اجرای طرح های سرمایه‌گذاری خبر داد.

نشستی به ریاست دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر موسوی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و جمعی از اعضای ستاد خدمات سرمایه گذاری و مدیران دستگاه های مرتبط با دستور کار معرفی، تدوین و بروزرسانی فرصت‌های سرمایه گذاری استان هرمزگان در حوزه های تخصصی دستگاه های ذیربط به منظور بازاریابی سرمایه گذاری در رویداد اکسپو ۲۰۲۱ و همچنین پیاده سازی اطلس جامع سرمایه گذاری استان هرمزگان برگزار شد.

استاندار هرمزگان در این نشست با اشاره به تجربه چهار سال اخیر مجموعه دولت در استان، از تشکیل ستاد عالی سرمایه‌گذاری به‌منظور تسهیل امور خبر داد و گفت: اعضای این ستاد را استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، رئیس کل دادگستری، فرمانده سپاه استان، مدیران دستگاه های امنیتی و نظارتی، بازرس کل استان، دیوان محاسبات، معاون اقتصادی استاندار، مدیران گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی تشکیل می دهند.

وی افزود: پروژه های بزرگ سرمایه گذاری استان در این ستاد مورد بررسی قرار می گیرد که سرمایه گذاران از پشتوانه و ضمانت اجرایی بیشتری نسبت به گذشته برخوردار باشند.

استاندار هرمزگان با اشاره به میزان سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۹۹، گفت: حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب در سال گذشته ۵۵۴میلیون دلار و حجم سرمایه وارده بیش از ۴۰میلیون دلار بوده است.

همتی با بیان اینکه طرح های سرمایه گذاری که موفق به دریافت مجوز فیبا شده اند از کشورهای امارات، قبرس، اتریش، افغانستان و هندوستان در حوزه های صنعت، انرژی، حمل ونقل، کشاورزی و گردشگری بوده است، تصریح کرد: مجموع سرمایه گذاری شناسایی شده استان، سه میلیارد و ۹۵۳میلیون یورو بوده است.

استاندار هرمزگان، مرکز خدمات سرمایه گذاری را مرکزی تسهیل‌گر برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: همه طرح های سرمایه گذاری باید در پنجره واحد سرمایه گذاری استان ثبت شود چرا که با استفاده از ظرفیت های موجود در این مرکز، فرآیند اخذ استعلام ها و مجوزها تسهیل می شود.

وی، امکان پایش لحظه ای و نظارت بر روند جاری طرح ها را از جمله مزیت های مهم ثبت طرح های سرمایه گذاری در این مرکز عنوان کرد و افزود: برای همه طرح‌ها زمانبندی لازم انجام شده است و بر همین مبنا، استعلام های مربوط به طرح های کوچک حداکثر به مدت یک هفته، طرح های متوسط طی دو هفته و طرح های بزرگ مقیاس باید حداکثر طی مدت زمان یک ماه پاسخ داده شود که سرمایه گذاران بتوانند در اسرع وقت کار خود را شروع کنند.

استاندار هرمزگان گفت: در گام نخست همه طرح های سرمایه گذاری مربوط به دستگاه‌های اجرایی و در گام دوم طرح های سرمایه گذاری مناطق آزاد هم باید در این سامانه ثبت شود که امکان رصد نحوه خدمات رسانی به سرمایه گذاران وجود داشته باشد و به هیچ دستگاهی اجازه نخواهیم داد سرمایه گذاران را دچار سردرگمی و اتلاف وقت کنند.

همچنین با حضور دکتر همتی استاندار هرمزگان، مرکز خدمات سرمایه گذاری استان هرمزگان پس از نوسازی و تجهیز زیرساخت های سخت‌افزاری و نرم افزاری، آماده ارائه خدمت به سرمایه گذاران شد.

این مرکز در بلوار آیت الله طالقانی بندرعباس، روبروی کتابخانه‌ شهدا واقع شده و روزانه آماده ارائه خدمت به سرمایه گذاران است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا