عملیات احداث بازارچه ملوانی در شهرستان بندرلنگه آغاز شد/۹ پروژه شیلاتی در هرمزگان افتتاح شد/عملیات احداث مجتمع خدماتی رفاهی بندر چارک در شهرستان بندرلنگه آغاز شد

عملیات احداث بازارچه ملوانی در شهرستان بندرلنگه، با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان، آغاز شد.

دکتر فریدون همتی در این خصوص، عنوان کرد: این بازارچه در قالب ۷۰واحد تجاری خطی، ۱۳ واحد تجاری بازارچه ملوانی، هفت واحد کلینیک پزشکی و ۱۶ واحد مسکونی احداث خواهد شد.

وی میزان سرمایه گذاری این پروژه را ۱۰۰میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: عملیات احداث بازارچه ملوانی در قالب سه فاز انجام خواهد شد که بر این اساس واحدهای تجاری بازارچه ملوانی در ۱۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و ساخت واحدهای تجاری خطی دو سال و واحدهای مسکونی چهارسال دیگر به اتمام می رسد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: استفاده از طراحی اصیل معماری جنوب از مهمترین شاخصه های این مجموعه در بندرلنگه است که به صورت مشارکتی توسط بخش خصوصی و شهرداری بندرلنگه عملیاتی خواهد شد.

دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در این خصوص، عنوان کرد: این پروژه ها شامل پنج طرح مزرعه پرورش میگو در مجموع با مساحت ۱۷۲۱ هکتار، دو طرح پرورش ماهی، یک پروژه تکثیر میگو و پروژه تکمیل بندر صیادی چیروئیه با وسعت ۱۹ هکتار است.

وی ادامه داد: این طرح ها با سرمایه گذاری ۵۰۵۸ میلیارد ریال، آماده بهره برداری شدند.

استاندار هرمزگان افزود: همچنین این پروژه های شیلاتی برای ۹۰۱ نفر به صورت مستقیم، ایجاد اشتغال داشته است.

همتی تصریح کرد: در زمینه شیلات در هرمزگان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و گام‌های بزرگی برای فعال شدن این ظرفیت‌ها برداشته شده است.

وی گفت: اگر همه استعدادهای پرورش میگو در هرمزگان فعال شود، می توان سالانه ۲۰۰ هزار تن تولید میگو و یک میلیون دلار صادرات این محصول را داشت.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: حمایت از اقتصاد دریا محور از سیاست‌های اصلی استانداری و مجموعه مدیریت عالی استان هرمزگان است و تلاش می‌کنیم، این ظرفیت‌ها با حمایت از سرمایه‌گذاران، به تولید و اشتغال تبدیل شود.
دکتر فریدون همتی با اشاره به امکانات این مجتمع خدماتی رفاهی، عنوان کرد: جایگاه عرضه سوخت، ساختمان اداری، خدمات خودروی سبک و سنگین، رستوران، فروشگاه، بازارچه محلی، سوئیت و محل های اقامت، پارکینگ وسائل نقلیه سبک، فضای سبز، امکانات تفریحی فضای باز کودک، اتاق مادر و کودک و واحد کمک های اولیه از جمله امکاناتی است که در این محل ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این مجتمع در فضایی به مساحت ۵۱هزار مترمربع و با زیربنای ۹هزارمترمربع احداث می شود.

استاندار هرمزگان گفت: سرمایه این طرح ۶۰میلیارد تومان است که با بهره برداری از آن برای بیش از ۳۰نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا