دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی مسئولیت مهمی در امر صیانت از جمعیت دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: جمعیت عامل قدرت و رشد جوامع است.

دکتر علی رئوفی در نشست شورای راهبردی جمعیت و ثبت احوال استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت اجرای صحیح سیاست های جمعیتی، عنوان کرد: در دین مبین اسلام به موضوع جمعیت و همچنین رسیدگی به سالمندان تاکید ویژه ای شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: داشتن شاخص مهم جمعیت به عنوان یک قدرت مهم برای کشورها در سطح جهانی است و یکی از عوامل رشد و پیشرفت سریع برخی کشورهای توسعه یافته وجود مزیت مهم جمعیت بالای آنها بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: در صورتی که جمعیت هر کشور به خوبی هدایت، مدیریت و تربیت شود به عنوان عامل رشد جامعه عمل می کند.

رئوفی گفت: برای داشتن جمعیت و افزایش آن باید نظام خانواده حفظ و تقویت شود.

وی اظهار داشت: رشد آمار ازدواج در جامعه به افزایش جمعیت کمک شایانی می کند که ضروری است بسترهای تحقق این مهم برای جوانان مهیا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه در سطح ملی و استان هرمزگان آمار ازدواج روند فزونی پیدا کرده و آمار طلاق رو به کاهش است.

رئوفی خاطرنشان کرد: حذف هزینه های زائد، دوری از تجملات و فرهنگ های غیر ضرور در امر ازدواج کمک شایانی در افزایش آمار ازدواج خواهد داشت.

وی گفت: افزایش جمعیت نیازمند کار و تلاش شبانه روزی با اجرای سیاست های درست، تسهیل شرایط ازدواج و تقویت بنیان خانواده است تا نگرانی ها در این زمینه رفع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در همین خصوص گفت: فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ فرزند آوری نقش مهمی در بهبود شاخص های جمعیت خواهد داشت.

رئوفی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و فرهنگی وظیفه مهم در تسهیل برنامه های بهبود جمعیت دارند که ضروری است با کار و تلاش و فرهنگ سازی این مهم را محقق کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا