تردد به جزایر هرمزگان ممنوع است/ضرورت رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و عدم شرکت در هرگونه تجمعات در هرمزگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین رئیس و سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان گفت: ظرفیت های بیمارستانی در هرمزگان به دلیل وضعیت قرمز و حاد شیوع کرونا اشباع شده است.

دکتر علی رئوفی با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان هرمزگان، با تقدیر از همراهی مردم استان با ستاد استانی مقابله با کرونا، عنوان کرد: مردم نجیب و شریف استان هرمزگان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون همراهی و همکاری خوبی با ستاد استانی مقابله با کرونا داشته اند که قابل تحسین است‌.
وی افزود: کادر ایثارگر درمان اعم از پزشکان، پرستاران، نیروهای بهداشتی، نیروهای خدماتی و… ۱۷ ماه است که برای مهار بیماری کرونا مشغول ارائه خدمات شبانه روزی به مردم هستند که قابل تقدیر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی، تصریح کرد: با توجه به سرایت فوق العاده بالای ویروس دلتای هندی نسبت به ویروس چینی، انگلیسی و آفریقایی، رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و عدم شرکت در هرگونه تجمعات برای حفظ سلامتی خود و همنوعان ضروری است.
رئوفی در همین خصوص، افزود: با توجه به آمار بالای مبتلایان و بستری ها در هرمزگان که باعث اشباع تخت های بیمارستانی و قرمز شدن اغلب مناطق هرمزگان شده است اجرای طرح هوشمند محدودیت های ترافیکی طبق دستورالعمل قرارگاه مرکزی مبارزه با کرونا در هرمزگان در حال اجراست.
وی گفت: طبق ابلاغیه قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا و مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا از امروز هرگونه تردد پلاک های غیر بومی و تردد بین شهرها و روستاهای هرمزگان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و متخلفان طبق مقررات اعلامی مشمول جرایم رانندگی به صورت قطعی خواهند شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: تردد شبانه در سطح شهرهای هرمزگان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد نیز مشمول جریمه رانندگی خواهد شد.
رئوفی با اشاره به تعطیلی اصناف غیر ضرور، افزود: ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه دو، سه و چهار با توجه به وضعیت بحرانی و قرمز هرمزگان تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.
وی گفت: با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در استان هرمزگان درخواست تعطیلی یک هفته ای کامل استان به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شده است که در صورت تصویب، اطلاع رسانی می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر تشدید نظارت ها در حوزه ترددها، تصریح کرد: دستگاه های متولی همچون نیروی انتطامی، هلال احمر و نیروهای بهداشتی نظارت و کنترل بر ورود و خروج ها به هرمزگان را تشدید و از ورود پلاک های غیر بومی به استان و شهرها با مدیریت و هماهنگی فرمانداران جلوگیری نمایند.
رئوفی در همین خصوص، افزود: تردد به جزایر استان هرمزگان ممنوع است و خودروی افراد غیر بومی توسط شناورها به این مناطق  انتقال داده نخواهد شد.
وی گفت: امیدواریم با افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی بهداشتی و عدم شرکت در هرگونه تجمع و تعطیلات پیش روی زمینه کاهش آمار مبتلایان در هرمزگان فراهم شود و استان از شرایط فوق بحرانی کرونا خارج شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت واکسیناسیون در هرمزگان، خاطرنشان کرد: طرح واکسیناسیون افراد ۱۸ سال به بالا در جزایر هرمزگان به جز کیش و قشم در حال اجراست.
رئوفی در همین خصوص، گفت: واکسیناسیون سایر گروه‌های هدف همچون افراد ۵۰ سال به بالا، افراد در معرض خطر و بیماران و… با قوت در حال اجراست و هرمزگان ۱۰ سال از نظر سنی در سطح کشور در اجرای واکسیناسیون جلوتر است و امیدواریم روند مناسب واکسیناسیون در هرمزگان با تامین واکسن تداوم یابد و ایمنی نسبی در هرمزگان ایجاد شود.
وی با تقدیر مجدد از همراهی و همکاری مردم استان، اظهار داشت: مردم هرمزگان در همه عرصه ها برای عبور از مشکلات و موانع همراه و پیشگام بوده اند و امیدواریم در این شرایط حاد کرونایی به همراهی خود ادامه دهند و مسئولان در نظارت و کنترل و رعایت حال مردم حداکثر شرایط را فراهم کنند و اهتمام ویژه داشته باشند تا هرمزگان از این شرایط حاد و بحرانی عبور کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا