احتمال طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها طی دو روز آینده در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به وقوع بارش های نسبتا سنگین به ویژه در ارتفاعات استان و طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها طی دو روز آینده در هرمزگان، از هم استانی های عزیز تقاضا می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و همچنین صعود به ارتفاعات در استان خودداری کنند.

مهرداد حسن زاده، عنوان کرد: بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان، طی روزهای شنبه دوم مرداد و یکشنبه سوم مرداد ماه، سامانه فصلی در استان تقویت و موجب رگبار نسبتا شدید باران و رعد و برق همراه با تگرگ، تند باد  لحظه ای و گرد و خاک خواهد شد. 

وی اضافه کرد: تقویت سامانه فصلی در استان، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، آبگیری معابر عمومی، انسداد موقت جاده ها، خسارت در اثر تند باد لحظه ای، کاهش دید و گرد و خاک را در پی دارد.

حسن زاده با اشاره به مناطق تحت تاثیر این سامانه جوی در استان، گفت: ارتفاعات و مناطق مستعد هرمزگان به ویژه در شهرستان های حاجی آباد، بشاگرد، رودان، بستک و ارتفاعات مرکزی در استان، از مناطقی است که تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت. 

وی تاکید کرد: به همین منظور از هم استانی های عزیز تقاضا می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و همچنین صعود به ارتفاعات در استان خودداری کنند.

انتهای پیام.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا