عملیات اجرایی طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده جهت استفاده در صنایع غرب بندرعباس، آغاز شد

عملیات اجرایی طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده جهت استفاده در صنایع غرب بندرعباس، با دستور دکتر روحانی رئيس جمهور، از طریق ارتباط ويدئو کنفرانس و با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان، آغاز شد.

دکتر فریدون همتی در این آیین که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار شد، عنوان کرد: امروز رفع مشکل فاضلاب به عنوان یکی از مسائل بزرگ شهر بندرعباس، در مدار اقدام قرار گرفت.

وی ادامه داد: دو مورد مهم در سفر دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در دوره دولت دوازدهم، به هرمزگان مطرح کردیم که مورد حمایت ایشان قرار گرفت که در مسئله توسعه امکانات بهداشتی و درمانی، ایجاد بیش از دو هزار تخت جدید بیمارستانی طی چهار سال اخیر در قالب احداث بیمارستان‌های جدید و توسعه بیمارستان‌های موجود در هرمزگان آغاز شد که نزدیک به ۹۰۰ تخت آن به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به شرایط سخت شیوع کرونا در هرمزگان از دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، درخواست داریم که دستور تخصیص منابع جهت تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس را به سازمان برنامه و بودجه کشور صادر فرمایند تا این بیمارستان در مهر ماه سال جاری، آماده بهره‌برداری شود.

همتی در ادامه با بیان اینکه ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس برای مردم این شهر، آزار دهنده بوده است، تصریح کرد: اجرای پروژه بزرگ ساماندهی فاضلاب بندرعباس، به دو هزار میلیارد تومان منابع نیاز داشت که این کار با ابتکار عمل و تشکیل کنسرسیوم با حضور صنایع غرب بندرعباس و افزایش سرمایه و ایجاد شرکت زیرساخت متشکل از صنایع غرب بندرعباس، اجرایی شد.

وی گفت: فاز نخست این پروژه، با منابع نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و انتخاب پیمانکار که صورت گرفته، اجرایی می‌شود.

استاندار هرمزگان در خصوص این طرح بزرگ، عنوان کرد: این پروژه بسیار مهم و تاثیر گذار در شهر بندرعباس، با سرمایه گذاری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان، توسط شرکت زیرساخت متشکل از صنایع بزرگ غرب بندرعباس، اجرایی خواهد شد.

وی اجرای طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده جهت استفاده در صنایع غرب بندرعباس را نمونه بارزی از ایفای مسئولیت اجتماعى صنایع و بنگاه های اقتصادی استان در راستای رفع دغدغه مربوط به جمع آورى فاضلاب شهر بندرعباس دانست و ادامه داد: اجرای این طرح موجب جلوگیرى از ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس و رفع کامل این دغدغه زیست محیطی می شود.

استاندار هرمزگان افزود: این طرح بزرگ شامل بازسازی و ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به ١٠٠ هزار مترمکعب در شبانه روز، نوسازی و ارتقاء ایستگاه پمپاژ اصلی فاضلاب، نوسازی شبکه جمع آوری فاضلاب، احداث ایستگاه پمپاژ  پساب، تکمیل مخزن ١٠ هزار متر مکعبی انتقال پساب، احداث مخازن ٣٠ هزار متر مکعبی ذخیره در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، احداث تأسیسات انتقال پساب به طول ۲۵ کیلومتر و احداث تاسیسات تصفیه تکمیلی و نمک زدایی جهت استفاده پساب در صنعت، است.

به گفته استاندار هرمزگان، فاز اول این پروژه به طول ۸ کیلومتر خط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ ده هزار متر مکعبی و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان، اجرایی می شود.

همتی تصریح کرد: این کار یک پروژه بزرگ اقتصاد مقاومتی محسوب می شود که تهدید زیست محیطی فاضلاب در بندرعباس را به فرصت استفاده از پساب تصفیه شده در صنایع غرب بندرعباس، تبدیل می کند.

وی گفت: اجرای این پروژه بزرگ که چندین سال بلاتکلیف بود، با توان مالی و اعتبارات دولتی امکان نپذیر نبود اما با پیگیری های گسترده و جذب سرمایه گذاری صنایع بزرگ استان، این امر میسر شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر، با ارتقاء کیفیت تصفیه پساب فاضلاب در بندرعباس، مشکل بوی نامطبوع فاضلاب در این شهر، رفع شده است.

استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینکه نیاز آبی شهر بندرعباس، ۲۸۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است، اظهار داشت: ۱۴۰ هزار مترمکعب از آب بندرعباس از طریق آب شیرین‌کن هایی که طی چهار سال اخیر به بهره‌برداری رسیده، در حال تامین است.

همتی بیان داشت: با توجه به اینکه، منابع آب سدها رو به پایان است، تقاضای ما این است که ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، دستور خرید تضمینی ۵۰ هزار مترمکعب دیگر از آب تولید شده توسط آب شیرین کن‌ یک میلیون مترمکعبی بندرعباس را برای تامین پایدار آب این شهر صادر کنند.

استاندار هرمزگان از همکاری وزرای صنعت، نیرو، مدیرعامل ایمیدرو و صنایع غرب بندرعباس در راستای اجرای پروژه ساماندهی فاضلاب بندرعباس، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا