پخش زباله‌های عفونی بر سر مزار شهدا/جان باختن خدماتی گلزار و درگیری دو نفر دیگر در اثر ابتلاء به کرونا / به وجود آمدن درگیری لفظی شدید میان خانواده شهدا و عوامل بهداشتی و درمانی بندرعباس

بدنبال اظهارات سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره تعطیلی مرکز تجمیعی واکسیناسیون گلزار شهدا که در آن عنوان شده بود، مدیر هیأت امنای گلزار شهدا مانع از ادامه فعالیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این محل شده، روح الله احترامی دلایل این مخالفت را اعلام کرد.

تعطیلی مرکز تجمیعی واکسیناسیون گلزار شهدای بندرعباس در رسانه‌ها و فضای مجازی با واکنش‌هایی همراه بوده است.

این خبر را اولین بار فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد و بیان داشت: مدیر هیئت امنای گلزار شهدای بندرعباس مانع از ادامه فعالیت دانشگاه علوم پزشکی درمرکز تجمیعی واکسیناسیون شهید عراقی زاده مستقر در گلزار شهدا شده است.

وی افزود: متاسفانه مدیر هیئت امنای گلزار شهدا بنا به دلایل نامعلومی از فعالیت دانشگاه علوم پزشکی جلوگیری کرده که این موضوع موجب نارضایتی مردم این منطقه شده است. مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهید عراقی زاده واقع در گلزار شهدای بندرعباس از هشتم تیر امسال، با همکاری مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس راه اندازی شده بود.

واکنش مدیر گلزار شهدای بندرعباس

روح الله احترامی اظهار کرد: از اوایل تیرماه که پیشنهاد استقرار این مرکز واکسیناسیون ارائه شد، قرار بر این بود که به مدت یک ماه این استقرار صورت گیرد و عزیزان مرکز بهداشت، محل دیگری را در این مدت فراهم کنند و از آن جایی که گلزار شهدا به طور مستمر در طول روز و هفته میزبان حضور خانواده شهدا بر سر مزار شهدا است لذا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عفونی را شاهد بودیم و در مواردی نیز درگیری لفظی شدیدی به همین دلیل میان خانواده شهدا و عوامل بهداشتی و درمانی بروز کرد.

وی افزود: زباله‌های عفونی بر سر مزار شهدا دیده شد و حتی یک نفر از عزیزان خدماتی که در گلزار شاغل بود نیز به کرونا مبتلا شد و جانش را از دست داد و دو نفر نیز اکنون در بستر بیماری هستند.

مدیر گلزار شهدای بندرعباس با بیان این که خانواده شهدا درخواست مکرر داشتند که با هماهنگی بنیاد شهید این فرصت یک ماهه دیگر تمدید نشود و لذا از مرکز بهداشت بندرعباس و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان می‌خواهیم که به مانند سراسر کشور از سالن‌های ورزشی و اماکن فرهنگی که این روزها بلا استفاده مانده بهره گیری شود.

به گزارش فارس، ستاد استانی کرونا و ستادهای متناظر آنها در شهرستان‌ها وظیفه دارند که در مواردی این چنینی با هماهنگی و هم‌افزایی میان دستگاه‌ها مانع از بروز چنین مشکلاتی شوند تا چنین مسائلی در فضای عمومی جامعه رخ ندهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا