اصفهان‌ستیزی در قلب اصفهان

خواجوفروشی برای یک مشت ریال

عنوان «اصفهان‌ستیزی در قلب اصفهان» را برای یادداشتی در نقد رفتار یکی از معاونت‌های یکی از ادارات کل استان در نظر گرفته‌بودم. اما عجالتا مساله‌ای پیش‌آمده که ارجحیت دارد. ما اصفهانی‌ها به خصوص مسئولانمان به شدت معتقدیم که در کشور اصفهان‌ستیزی وجود دارد. اما از آنجا که حرمت امام‌زاده با متولی است، وقتی خودمان در قلب اصفهان سر جنگ با شهر و مردمانش را داریم، از ستیز ملی با اصفهان نباید گله‌مند باشیم. اما داستان چیست؟

شهرداری منطقه سه برای یک مشت ریال – منظورم یک میلیارد تومان است که در برابر بودجه چند هزار میلیارد تومانی شهرداری عددی نیست- همانطور که در عکس می‌بینید حریم هوایی پل خواجو که ارزش بی‌نظیر آن را به سختی می‌توان محاسبه کرد، در سکوت اداره کل میراث فرهنگی اصفهان به یک مالک سودجو فروخته‌است. جالب‌ است بدانید مالک محترم به خاطر این یک طبقه مازاد بیش از ۱۰ میلیارد تومان سود کرده است. باز هم جالب است بدانید با پیگیری رییس کمیسیون شهرسازی شورا، شهردار اصفهان به شهردار منطقه دستور داده که این کار متوقف شود ولی گویا زور مالک بیشتر بوده است. همچنین شنیده شده شخصی با نفوذ به نام آقای ق. پشت سر ماجراست. در مورد شهرداری باید گفت آزموده را آزمودن خطاست. شهرداری‌ها – نه فقط شهرداری اصفهان- تا وقتی درآمدشان به شهر‌فروشی وابسته است، همین آش است و همین کاسه. جهان‌نما، گذر آقا نور الله و فقره اخیر پل خواجو نمادهایی از شهرفروشی شهرداری در دوران‌های مختلف هستند.

گرچه مطالبه‌گری از شهرداری همچنان پابرجاست، اما باید رویکرد جدیدی اتخاذ کنیم. شهروندانی که اینچنین حق الناس را تضییع می‌کنند نباید از تیررس نقد خارج شوند (البته بهتر است به این افراد شهرْننگ بگویم تا شهروند!). پیشنهادم این است از این به بعد هر شهروندی که اینچنین حق شهر را پایمال می‌کند عکس و اسمش منتشر شود تا همگان بدانند. مالک ملک نابودکننده نمای خواجو، آقای ح. م. است که البته شریک هم دارد (از آنجا که به لحاظ حقوقی از بیان کامل اسم فرد اطمینان ندارم، فعلا به مخفف نامش بسنده می‌کنم).
ادامه در کامنت…

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا