عملیات فریب۲ با بازی مرادی نماینده

رای‌گیری ۱۴۰۰ با تمام حواشی، شائبات و ظلم و جفاها به پایان رسید و همان که همه می‌دانستند شد ولی در این میان برخی چهره‌های محبوب، منفور شدند و آن‌ها که دوست‌نداشتنی بودند وضعیت‌شان بدتر از گذشته شد.

براساس قانون اساسی، نماینده مجلس شورای اسلامی هم حق دارد و هم وظیفه دارد که در تمامی مواردی که مربوط به کشور ماست تحقیق ، تفحص و بررسی کند و نظر بدهد که اولین وظیفه و مهمترین وظیفه نماینده قانونگذاری است، وظیفه پراهمیت بعدی نماینده مجلس نظارت بر اجرای قانون میباشد.

نمایندگان مجلسی که تمایل دارند در امورات شوراهای شهر ورود کنند بد نیست اول ابزار قانونی خود را برای نظارت برعملکرد اعضای شورای شهر و شهردار حوزه انتخابیه مشخص کنند و اگر همچین ابزار نظارتی در قانون برای آنها تعریف نشده و ندارند قطعاً به این دلیل بوده که هم اعضای شورای شهر و نماینده مجلس را مردم انتخاب می‌کنند و نماینده مجلس حق دخالت در کار شورای شهر را ندارد چون آنها هم منتخب مردم هستند. حتی در مورد شهردار هم نماینده امکانی برای نظارت ندارد اگر دارد استناد قانونی آنرا ارائه دهند؟

حالا چرا نمایندگان مجلس به دخالت در امور شوراها و شهرداری تمایل دارند را باید آن نماینده ضمن ارائه اختیارات قانونی خود در این زمینه پاسخ بدهد به افکار عمومی ، اگر نمایندگان در دوران کاندیداتوری خود شعارهایی سر می‌دهند در حوزه عمرانی شهری که در حوزه اختیارات شورا و شهرداری است باید در وعده‌هایی که دادند بازنگری کنند.

پیامدهای منفی دخالت نمایندگان در کار شوراها اول باعث می‌شود که نماینده در قبال عملکرد شوراها پاسخگو باشد و عملکرد شوراها هم پای نماینده نوشته شود و با دخالت نمایندگان ، انتخابات به میدان صف آرایی کاندیداهای مورد حمایت نماینده و مستقل از نماینده تقسیم می‌شود که این جناح بندی وارد شورا نیز می‌گردد و تا پایان دوره باقی می‌ماند که این وضعیت بر عملکرد شورای شهر تأثیر منفی می‌گذارد.

زمانیکه نماینده مجلس بخواهد برای تشکیل شورایی هم سوء و به تبع آن شهرداری هم نظر تلاش کند، منتقدان و مخالفان نماینده نیز وارد کارزار رقابت انتخابات شورا می‌شوند و عملاً انتخابات به یک رقابت جناحی تبدیل می‌شود و فرصت شایسته گزینی را از مردم می‌گیرد.

زمانیکه مرادی و آرامی باهم می‌شوند منتقد شورا و شهرداری بندرعباس بعد داستان رد و تأیید صلاحیت‌ها پیش می‌آید، آیا برای مهندسی انتخابات نبود این رویکرد؟ نهایتاً مرادی نماینده لیست می‌دهد و علنی تبلیغات می‌کند برای یک تعداد از کاندیدا شورای شهر در اقدامی تاریخی وبی‌سابقه و بعد از اینکه تعدادی از افراد لیست مطبوع رأی می‌آورند، اعلام می‌کند که «در انتخاب شهردار دخالت نمی کنم»!؟ خب پس چرا لیست می‌دی؟ قطعاً قرار است نقشه اصلی و اتفاقاتی که در آینده نزدیک در شهرداری پیاده‌سازی ‌شود خود را مبرا کنید و گردن نگیرید؟

جالب اینجاست نقل محافل همین نمایندگان نسبت دادن دخالت در امر شورا ، شهرداری و مهره‌چینی به دیگر نماینده‌های مجلس بود که هیچگاه مردم اعلام موضع علنی از سمت کسی ندیده بودند همه نسبت‌هایی که به دیگران می‌دادند خودشان امروز علنی پرچم‌دار آن هستند .

در این کارزار با رسوایی دست به دامان عملیات فریب می‌شوند و مردم را ناآگاه فرض کردند، واقعاً در اشتباه هستید زمان فریبکاری و دادن وعده‌های بی‌محتوا و نشدنی گذشته بزرگترین ضربه را به نظام و مملکت افرادی می‌زنند که از «اعتماد و امید مردم درمانده و وامانده از معیشت» سوءاستفاده می‌کنند.

افرادی که با جذب آرای قشر فرودست و نیازمند جامعه بالا می‌آیند و مشروعیت پیدا می‌کنند و داریم می‌بینیم که در روزگار گرانی، سختی، کرونا و بیماری صدا و یاری گر این مردم نیستند آیا می‌‌شود آنها را نماینده این ملت نامید.

گاهی سؤال می‌شود که افراد و کارکترهایی همانند این نمایندگان و غیره با وجود رویکردها و هزینه‌ها چرا باید سال‌ها صلاحیتشان تأیید شود در بطن نظام به کارگیری شوند جواب این است؛ که برای این روزها استفاده‌ شوند برای رفتن روی مین‌های سیاسی، بودن‌ آن‌ها و هزینه برای‌شان را توجیه می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا