رونمایی از اقدامات ضد مردمی وزیرصمت

روح الله ایزدخواه: رزم حسینی به دنبال آزادسازی قیمت خودرو است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: هرچند با توجه به پرتلاش و فعال بودن مجلس یازدهم، طرح ساماندهی صنعت خودرو و بازار به عنوان اولین موضوعات در دستورکار کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفت، اما ما شاهد بودیم با روی کار آمدن آقای رزم حسینی، وزارت صمت، کارشکنی‌های بسیاری در تعیین تکلیف این طرح انجام داد و در جلسات کمیسیون صنایع و معادن بدون ارائه راهکار جایگزین و نظرات کارشناسی با آن مخالفت کرد.

صحبت وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ارائه طرح به مجلس با موضوع قیمت‌گذاری خودرو، پیشنهادی نیست جز آزادسازی قیمت خودرو، این پیشنهاد در دوره‌های قبلی نیز اجرایی شده و با شکست روبه رو شده است و راهکاری منطقی نیست.

شائبه حمایت های جانب‌دارانه وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان برای ما پررنگ شده است. هرچند این وزارتخانه مطرح می‌کند، نفعی از خودروسازی‌ها نمی‌برد و به دنبال رفع مشکلات مردم است اما در عمل وزارت صمت به دنبال حمایت از بنگاه‌های خودروسازی است نه صنعت خودرو.

معاون وزیر صمت در جلسات کمیسیون یک طرفه تنها از خودروسازان حمایت می‌کند و به نظرات کارشناسان بی توجه است، ما معتقدیم پیشنهادات وزارت صمت غیرکارشناسی است چرا که اگر نقش حاکمیتی داشت باید به تمام ابعاد صنعت خودرو از جمله قطعه‌سازان، تحقیق و توسعه طراحی و… توجه می‌کرد در حالیکه صرفا به دنبال حمایت از صورت حساب‌های مالی خودروسازان است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا