سبزشدن زمین فوتبال در حریم قلعه هرمز!

گل بود به سبزه نیز آراسته شد؛ هنوز یک‌سال از مرمت نیمه کاره‌ی قلعه پرتغالی‌ها در هرمز نگذشته که گردشگران ناگهان با سبز شدن یک زمین فوتبال و آلاچیق در حریم این قلعه مواجه شدند.

به گزارش اشکان نیوز ، گفته می‌شود، این زمین فوتبال شبانه برپا شده و مسئولان میراث‌فرهنگی هرمزگان و مرمتگران قلعه پرتغالی‌های هرمز  کاملا از ساخت یکباره آن بی‌خبر بودند.

مسئولان میراث‌فرهنگی هرمزگان در مورد زمین فوتبال در کنار این قلعه به میراث‌خبر می‌گویند: «به رغم تذکرها و مکاتبات ما با متولیان و سازمان ورزش جوانان هرمز و . . . آن‌ها به صحبت‌ها و نامه‌های ما توجهی نکردند و شبانه این زمین فوتبال راه‌اندازی و ما را شوکه کردند. به شکایت ما از نهادهای مسئول توجهی صورت نگرفته و اقدامی به عمل نیامده و زمین فوتبال همچنان دایر است. امیدواریم که بتوانیم هر چه سریعتر حکم جمع‌آوری آن را از مقامات قضایی دریافت کنیم.»

در همین‌حال برخی از بومی‌ها می‌گویند که مدیران میراث‌فرهنگی هرمزگان در جریان این اتفاق بودند. اگر چه مجوزی را صادر نکردند اما چطور ممکن است در حین ساخت این زمین فوتبال و آلاچیق‌ها یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اقدامی برای جلوگیری انجام نداده باشد؟ سوال آن‌ها این است واقعا یک شبه این اتفاق افتاده است؟

مسئولان میراث‌فرهنگی اما عنوان می‌کنند: «نهاد یا گروه‌هایی که اقدام به برپایی چنین زمینی کرده‌‌اند، می‌دانستند این بنا ثبت ملی بوده و هر گونه ساخت‌وسازی در عرصه و حریم آن ممنوع است.»

دوستداران میراث‌فرهنگی نگران آن هستند در شرایطی که پرونده ثبت جهانی قلعه پرتغالی‌ها در حال آماده شدن است، برپایی این زمین فوتبال مانع بزرگی بر سر راه نهایی شدن این پرونده از سوی کارشناسان یونسکو باشد. از سوی دیگر قلعه‌ پرتغالی‌ها که در چند سال گذشته به شدت مورد استقبال و توجه مردم و گردشگران بوده، اکنون از هر سو دچار آسیب‌های جدی شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا