خیز سیاسیون برای کسب منصب معاونت سرمایه‌گذاری ؛ این‌بار لاهوتی؟!

مریم اطیابی

به گزارش اشکان نیوز ، شنیده‌ها حاکی از آن است مهرداد بائوج لاهوتی نماینده‌ی لنگرود در دوره‌ی هشتم، نهم و دهم مجلس قرار است بزودی بر منصب معاونت سرمایه‌گذاری بنشیند.

پیش از او ساسان تاجگردون برادر غلامرضا تاجگردون( که اعتبار نامه او از سوی مجلس یازدهم تایید نشد) بر این مسند نشسته بود.

پیشتر هم حسین اربابی از حلقه شیراز این پست را برازنده خود دیده بود و قبل‌تر محمد محب خدایی از همراهانِ کیشِ مونسان.

تا‌جگردون که اینک برادرش از نشستن برمسند مجلس بازداشته شده، خود سودای نشستن بر این صندلی را دارد و از معاونت سرمایه‌گذاری استعفا داده، باشد که بتواند به جای برادر بر صندلی سبز مجلس بنشیند!

اما لاهوتی، او که یکی از نمایندگانی بود که طرح وزارتخانه شدن مجلس را پیش می‌برد و انتقادات جدی به رییس سازمان و بودن افراد نامتخصص بر این مسند وارد می‌کرد، هنگام تشکیل وزارتخانه در چرخشی ۱۸۰ درجه درخصوص علی اصغر مونسان گفت:مونسان تعهد، تخصص و تجربه لازم را برای تصدی وزارت میراث فرهنگی دارد!

در صورت تصاحب پست معاونت سرمایه‌گذاری بی‌شک لاهوتی نامتخصص و نا آشنا به وزارتخانه مزد حمایتش از مونسان را در آخر دولت روحانی خواهد گرفت.

شرکت‌های تابعه گردشگری و معاونت سرمایه‌گذاری و معاونت توسعه مدیریت ۱۵ سالی است که به دست اغیار غیر متخصص و ناآگاه و بعضا از گعده سیاسیون یا سفارش‌‌شدگان سیاسیون سپرده می‌شود و از این بخش‌ها به عنوان حیاط خلوت سازمان و وزارت کنونی یاد می‌شود.

اکنون همین افراد برای وزارتخانه تصمیم می‌گیرند و پست‌ها را تقسیم می‌کنند.

نمونه این آشفته بازار را در همین معاونت سرمایه‌گذاری که شامل سه بخش مناطق نمونه گردشگری، تسهیلات و تامین منابع و تشکل‌ها است، می‌توان یافت.

وقتی تاج‌گردون بر این مسند نشست ، معاونت تکه شده پارلمانی و مجلس را به هوای برادرش به این معاونت متصل کردند.بعد که رفت بخش امور مجلس به صورت مستقل اداره شد بعد هم امور مجلس به معاونت توسعه مدیریت متصل شد!

ازسویی در چارت جدید وزارتخانه یک اداره کل باید از معاونت‌ها حذف شود. سه معاونت تخصصی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که امکان چنین کاری ندارند. بنابراین یا باید یک بخش از حوزه معاونت توسعه مدیریت کم شود یا سرمایه‌گذاری.

و خب کجا لحظه به لحظه معاونش تغییر کرده؟ سرمایه‌گذاری. پس بهتر آن که بخش مناطق به بخش گردشگری برود. قسمت‌هایی از بخش تسهیلات همچون بودجه و برنامه‌ریزی به حوزه معاونت توسعه مدیریت برود.

باقی بخش تسهیلات هم زیر مجموعه گردشگری شود‌. تشکل‌ها هم بازوی مشورتی حوزه وزارت شود.

در این بین تشکل‌ها آرام ننشستند و شکایت به مقامات بالاتر بردند و در نهایت از قدرتشان چیزی کم نشد، اما باقی کارشناسان فقط لب می‌گزند و منتظر ببینند نامتخصصان برایشان چه تصمیمی می‌گیرند.

که البته در حالی که دو روز پیش بسیاری منتظر آخرین تصمیمات در خصوص چارت وزارتخانه در شورای معاونین بودند، خبر رسیده که فعلا هیچ کس از بخش سرمایه‌گذاری جابه‌جا نشود.

این در حالی است که برخی عنوان می‌کنند دفتر برنامه‌ریزی هم که مورد تاکید مونسان است قرار است با عنوان معاونت برنامه‌ریزی و تامین منابع به حوزه سرمایه‌گذاری بچسبانند.

این آش آنقدر شور هست که کارکنان سرمایه‌گذاری را کلافه و سردرگم کرده است و از سویی این شایعه قوت گرفته که لاهوتی تا چند روز آینده کیف بدست وارد این بخش می‌شود!

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا