دلیل قطعی ارتباطات در احمدی سرقت فیبر نوری بود/ تا پیش از پایان سال فیبر جدید احمدی وارد مدار می‌شود

سرقت فیبر نوری هوایی در مسیر احمدی حاجی‌آباد را با خود بردند و عامل قطعی چند ساعته فیبر نوری در این منطقه شدند.

به گزارش اشکان نیوز ، قطعی فیبر نوری در منطقه احمدی شهرستان حاجی‌آباد، موجب قطعی چندین ساعته ارتباطات این منطقه شد.

سارقان در سه نقطه در روز گذشته فیبر هوایی این منطقه را قطع و بخش‌هایی از آن را سرقت کردند و همین امر موجب شد تا زمان وصل مجدد آن توسط مخابرات منطقه هرمزگان در سه نقطه مجزا، ارتباطات در این منطقه دچار قطعی و اختلال شود.

امیر یگانه مدیر مخابرات منطقه هرمزگان در این باره به فارس گفت: فیبر نوری مسیر احمدی به طول ۹۰ کیلومتر به دلیل کوهستانی بودن منطقه به صورت هوایی منتقل شده که عموما مورد سرقت و یا آسیب قرار می‌گیرد و ما در دو سال اخیر بیش از ۳۰ کیلومتر از این فیبر را بخصوص در مناطق پرخطر که در معرض آسیب بیشتری بود، به زیر زمین منتقل کردیم.

وی عنوان کرد: اخیرا اعتبار اجرای مسیر دوم فیبر نوری منطقه احمدی به مخابرات هرمزگان ابلاغ شده است و در حال اجرای پروژه فیبر نوری زیرزمینی سیاهو تا سرگز احمدی هستیم و پیمانکاران پروژه نیز در حال کار بر روی این پروژه در طول مسیر هستند که با توجه به کوهستانی بودن منطقه، از چند نقطه کار را پیش می‌بریم و تا پایان سال این مسیر کامل می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از تجهیزات موجود به تازگی سایت‌های جدیدی را در منطقه احمدی به ۳G مجهز کردیم که سایت «سراح»، «پور» و «سرگز» از جمله آنهاست. همچنین سایت‌های کاشان، چاله مورت، احمد آباد، مازگرد و بن گوهر در منطقه احمدی نیز که به ۲G مجهز شده‌اند بزودی به نسل سوم (۳G) ارتقا خواهند یافت.

یگانه همچنین اضافه کرد: بنده شخصا تاکنون بیش از ۵ بار از بخش‌های احمدی و سرگز بازدید و در جریان دقیق مشکلات این منطقه قرار دارم و کار برقراری فیبر نوری از مسیر دوم را با جدیت در حال اجرا هستیم که تا پیش از پایان سال آن را به بهره‌برداری خواهیم رساند که هم سایت‌های در طول مسیر را به نسل سوم و چهارم ارتقا خواهد داد و هم مشکلات ارتباطی بخش احمدی را برای همیشه رفع خواهد کرد.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان همچنین گفت: با شیوع کرونا و نیاز مردم به ارتباطات ۳G و ۴G طی ۸ ماه اخیر بر سرعت اجرای پروژه‌های ارتقای سایت‌های ارتباطی و ایجاد سایت‌های جدید افزوده شده به طوری که هر هفته چند ایستگاه جدید در هرمزگان ایجاد و یا به نسل جدید ارتقا می‌یابند و هرمزگان در این زمینه از استان‌های پیشرو در کشور است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا