آب گرفتگی در عرصه میراث جهانی کاخ اردشیر است نه حریم

فیلم دیگری از آب گرفتگی در عرصه کاخ اردشیر بابکان که به ثبت جهانی در یونسکو رسیده است.

به گزارش اشکان نیوز ، روز گذشته مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهر پیروزآباد به طی مصاحبه‌ای با ایلنا گفته بود که آب گرفتگی در حریم کاخ جهانی پیروز آباد است و آسیبی نمی‌رساند و اگر رطوبتی هم جمع شود در کاخ اردشیر ، همکاران ما با کاهگل از رخنه آب و رطوبت پیشگیری می‌کنند!

نخست اینکه ، اینجا عرصه کاخ اردشیر بابکان است که آب نرده‌های آهنی یا همان فنس‌ها را شکسته است و وارد محوطه باستانی شده است، دو دیگر این پاسخ ها را نباید داد آنهم در اثری جهانی. هرچند که، باید مدیر پایگاه میراث جهانی پیروز آباد یا همان منظر باستان شناسی ساسانی پیروز آباد پاسخ گو باشد.

فیلمی از آب گرفتگی در حریم درجه یک کاخ جهانی اردشیر بابکان در پیروز آباد به علت عدم پایش و پاکسازی مسیر طبیعی دفع آب و سوء مدیریت این بلا را به سر کاخ اردشیر آورده است

عدم پایش و پاکسازی مسیر طبیعی دفع آب و سوء مدیریت این بلا را به سر کاخ اردشیر آورده است.
بهتر است مدیران و مسوولان امر و همچنین نهادهای مسوول شهری به فکر راه چاره باشند برای بارشهای بعدی که بزودی رخ خواهد داد.

فرافکنی عوام فریبانه تنها به درد افراد نا آگاه می‌خورد، کسانیکه این آثار و منطقه را از نزدیک دیده‌اند و در فیلم بالا هم مشخص است با مشکلات فراوان آنکه یکی و دو تا هم نبوده و نیستند، آشنا بوده و هستند.

شهر پیروز آباد در ۱۰۰ کیلومتری شیراز قرار دارد و فاصله کاخ اردشیر بابکان تا پیروز آباد نزدیک ۱۰ کیلومتر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا