مسئولان مدیریت شهری به دنبال ایجاد نارضایتی مردمی هستند؟!

مدتی است که مسئولان مدیریت شهری پایتخت به جای توضیح درباره شیوه هزینه درآمدهای ناشی از عوارض‌های مختلف به ویژه طرح‌ترافیک، با بهانه‌های واهی و بی‌اساس مثل کم شدن مسافر و غیره تلاش دارند تا از گرانی بلیط مترو سخن بگویند و آن را به اهرمی جدید برای آشفته ساختن اذهان ملت تبدیل کنند.

این روند نامبارک از جانب معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران کلید خورد که با پاسخ منفی و ابتدایی محسن‌هاشمی، رییس شورای‌شهر پایتخت روبه‌رو شد ولی در ادامه هاشمی نیز به نوعی موضع خود را عوض کرد و با لحنی متفاوت از موضعگیری اولیه سخن گفت.

حال دوباره زهرا صدراعظم نوری، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نیز در اظهاراتی با تکرار اداعاهای هم‌طیفانش گفت: هزینه واقعی استفاده از بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است که طبق قانون به سه قسمت تقسیم می‌شود.دولت سهم خود را نمی‌دهد، مسافر هم تنها بخشی از آن را می‌دهد اما شهرداری علاوه بر سهم خود، سهم مابقی را هم می‌دهد.اخذ هزینه ۵ هزار تومانی بلیت مترو باید به تدریج انجام شود تا به مردم فشار نیاید.

اینکه شهرداری با این همه درآمد نمی‌تواند هزینه‌های خود را کنترل کند و دچار کسری بودجه می‌شود نکته مهمی است ولی مهم‌تر از آن این است که چرا وقتی شهرداری زورش به دولت نمی‌رسد مردم را هدف می‌گیرد؟!

بیشتر افرادی که از مترو استفاده می‌کنند از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند و این نقشه جدید شهرداری و عواملش بی‌شک سبب نارضایتی مردم می‌شود و باید منتظر ماند و دید که در زمان اوج گرفتاری‌های معیشتی مردم، طیف شهرداری‌چی از این اقدامات و بیان اظهارات مساله‌دار چه نیتی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا