تعرضی جدید این بار شوش!

پروژه احداث روگذر نظام مافی شوش از سال ۸۹ آغاز شد و تا حدودی پیشرفت کرد و برای مدتی به دلیل اعتراضات اداره میراث فرهنگی شوش متوقف شد.

هنوز همگان حیران تحرکات برای ایجاد کارخانه قند در حریم درجه ۱ چغازنبیل نخستین اثر ثبت جهانی ایران در حوالی شوش هستند که خبرگزاری‌های محلی خبر می‌دهند شوش نوزدهمین اثر ثبت جهانی هم در معرض خطر ساخت و سازی تازه قرار دارد.

شوش این بار پس از مجادلات بسیار برای عبور زیرگذر شوش باید کفش آهنین برپا کند به نبرد پل نظام مافی برود.

با تلاشها و پیگیریهای دکتر محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی،مجوز ادامه کار احداث پل نظام مافی اخذ شد.

پروژه احداث روگذر نظام مافی شوش از سال ۸۹ آغاز شد و تا حدودی پیشرفت کرد و برای مدتی به دلیل اعتراضات اداره میراث فرهنگی شوش متوقف شد.

این رو گذر روبروی بیمارستان نظام مافی شوش قرار گرفته و در موقعیت بسیار مهم و حیاتی احداث شده است و تکمیل آن در رسیدن بیماران دارای شرایط اضطراری به بیمارستان بسیار موثر است.

ثبت جهانی شوش در لیست آثار میراث جهانی مهم است ولی نباید مانع پیشرفت شهر شود و مسئولان امر باید توجه داشته باشند که ثبت آثار باید همگام با توسعه و رفاه مردم شوش باشد.

در این زمینه دکتر کعب عمیر اظهار داشتند: که از منظر انسانی اگر احداث این پل باعث نجات یک انسان در راه رسیدن به بیمارستان باشد بزرگترین خدمت به مردم شریف شوش می باشد.

در نهایت با تلاش و همت دکتر کعب عمیر نماینده شوش مجوزهای ادامه کار اخذ و مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای ادامه احداث این پل روگذر تامین اعتبار شد./نسیم شوش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا