مسئولان وزارت پاسخگو باشند چرا که؛ مسئول میراث فرهنگی استان تهران در زمان غیر اداری پاسخگو نیست!

معاون میراث فرهنگی استان تهران در پاسخ به سوالات خبرنگار مهر اعلام می کند که وقت اداری تمام شده است تنها در زمان اداری پاسخگو خواهم بود.

به گزارش اشکان نیوز خبرنگار مهر نوشت: اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به ریاست پرهام جانفشان عراقی در زمان کرونا و زمانی که فرصت جویان برای دست اندازی به میراث پایتخت مشغول بودند بیشتر ایام در دسترس خبرنگاران نبود. در این ایام اتفاقات مختلفی در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری رخ داد که این اداره کل کمتر توجه و یا واکنشی به آنها نداشت.

در اقدامی جدید و عجیب‌تر، وقتی خبرنگار مهر خواستار پاسخگویی مرتضی ادیب زاده معاون میراث فرهنگی اداره کل استان تهران به چند موضوع مرتبط با میراث فرهنگی پایتخت بود، اظهار کرد: ساعت ۵ غروب است. من تنها در زمان اداری پاسخگو خواهم بود.

پیش از این بارها خبرنگاران خواستار پاسخگویی او درباره موضوعات مربوط به میراث فرهنگی بودند اما هر بار با چنین جمله‌ای مواجه می‌شدند.

استدلال این مدیر میراثی این است که تنها در زمان اداری باید فعالیت مرتبط با این اداره کل را انجام داد و یا حتی پاسخگوی تلفن‌ها بود. او حتی رأس ساعت ۵ بعد از ظهر را نیز خارج از زمان اداری خود می‌داند. البته در ساعات دیگر نیز بهانه‌هایی از جمله جلسات متعدد را دلیل عدم پاسخگویی می‌داند.

خبرنگاران بارها این جمله را از وی شنیده‌اند که وقت نماز و ناهار است. ساعت اداری تمام شد. در ساعت اداری جلسه دارم و…

پرهام جانفشان عراقی نیز که پیش از این در صندوق احیای آثار تاریخی عملکرد قابل ملاحظه‌ای نداشت و اکنون مدیریت اداره کل میراث فرهنگی تهران را به عهده دارد همانند معاون خود در مقابل اتفاقاتی از جمله تخریب‌های متعدد ابن بابویه، کشف آثار باستانی مشکوک در گورستان، تخریب کلیسا، تخریب بنای مشروطه و… سیاست سکوت و انفعال را بر عهده گرفته است.

اکنون که اداره کل میراث فرهنگی خود را موظف به پاسخگویی نمی‌داند شاید جور آن را باید وزارت میراث فرهنگی بکشد و اگر نمی‌توانند به دلیل تعدد جلسات پاسخگوی عملکرد نامطلوب خود باشند، سخنگویی اختیار کرده و یا تفویض اختیار کنند. چرا که وقتی آنها در حال استراحت و ناهار هستند، مخربان مشغول کارند و برایشان ساعات اداری معنا ندارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا