همتی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان: ظرفیت فضای مجازی برای پیشگیری از اعتیاد به کار گرفته شود

استاندار هرمزگان بر لزوم به کارگیری بیشتر ظرفیت فضای مجازی برای پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

به گزارش اشکان نیوز ، فریدون همتی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان هرمزگان، نقش دستگاه های فرهنگی در راستای پیشگیری از بروز اعتیاد را مهم توصیف کرد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و روش های غیرحضوری برای معرفی آسیب‌های مواد مخدر باید افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به ضرورت ورود خیران و متخصصان به عرصه درمان و پیشگیری از اعتیاد، افزود: خیرین و متخصصان می توانند اقداماتی در عرصه های مختلفی مانند پیشگیری، درمان، توانمندی سازی، صیانت و حمایت اجتماعی از افراد مبتلا و خانواده مبتلایان به اعتیاد به مواد مخدر و در خصوص جامعه پذیری افراد بهبود یافته انجام دهند.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پلیس مبارزه با مواد مخدر، اداره کل اطلاعات استان، دریابانی و نیروی دریایی ارتش، سپاه و بسیج، گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۹ تن انواع مواد مخدر کشف شد که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته، میزان کشفیات ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: طی همین مدت ۱۲۲ تن پیش ساز مواد مخدر توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات و در مناطق مختلف استان کشف شد که در این زمینه نیز کشفیات با رشد ۲۰۴ درصدی همراه بوده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با اشاره به تصمیمات مقابله ای اتخاذ شده در این نشست، تصریح کرد: طی گزارشی اقدامات انجام شده و تقاضای کمک‌های ویژه برای تأمین تجهیزات مورد نیاز نیروهای مقابله‌ای در حوزه مواد مخدر به‌خصوص تأمین اقلام و ادوات مورد نیاز دریابانی که وظیفه دشواری در زمینه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر بر عهده دارد، برای سران سه قوه ارسال خواهد شد.

همتی، ماده ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر را مورد اشاره قرار داد و گفت:  با استفاده از منابع اعتباری خوبی که در گذشته پیگیری کرده بودیم در چند مرکز فعالیت هایی در حال انجام است و مسئولیت جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر بندرعباس به عهده فرمانداری بندرعباس گذاشته شد که با مشارکت همه دستگاه های مسئول و با حمایت دستگاه قضایی، باید هر چه سریعتر تمام معتادان متجاهر در سطح شهر بندرعباس جمع آوری شوند.

وی با بیان اینکه مردم از حضور معتادان متجاهر در ساحل و اماکن عمومی و گردشگری گلایه دارند، اضافه کرد: معتادانی که از خارج از استان آمده اند با موافقت دستگاه قضایی به استان های مبدا بازگردانده خواهند شد  و معتادان متجاهری که مقیم هرمزگان هستند تا زمانی که درگیر این بیماری هستند، دوران سکونت آن ها در کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد تمدید خواهد شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم شکل‌گیری فعالیتهای هدفمند و مستمر برای درمان مبتلایان به بیماری اعتیاد، گفت: نگهداری، درمان و ارائه آموزشهای فنی حرفه ای برای این افراد هزینه هایی را در پی دارد که این هزینهها با کمک خیران، بنگاه های اقتصادی و دستگاه هایی که مسئولیت مستقیم دارند تأمین خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان همچنین از متلاشی شدن بیش از ۴۴ باند قاچاق و توزیع موادمخدر در سطح استان خبر داد  و گفت: بسیاری از سرباندهای مواد مخدر افراد ساکن استان را به خدمت میگیرند و دچار انحراف می کنند که تبعات سنگینی برای آن‌ها دارد و صاحبان اصلی مواد مخدر در خارج از استان و کشور هستند که عواقب ناشی از حمل و توزیع مواد مخدر بیشتر گریبان‌گیر خانواده های این استان می شود.

وی با تأکید بر حفظ هوشیاری خانوادهها برای پیشگیری از ورود فرزندان و اعضای خانواده ها به باندهای قاچاق، افزود: کسانی که خود را به دستگاههای قضایی یا نظارتی معرفی کنند، در رابطه با اعمال مجرمانه گذشته آن‌ها، تخفیف اعمال خواهد شد.

استاندار هرمزگان تأکید کرد: خانوادهها باید مراقبت بیشتری کنند که اعضای خانوادهها جذب این باندها و گروهها نشوند چرا که مقابله جدی تری با باندهای قاچاق، حمل و توزیع مواد مخدر در پیش است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا