تکیه بر دانشگاه‌ها برای توسعه صنعت میگو، گردشگری، آبشیرین کن ها و کشتی سازی در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت : دانشگاه آزاد اسلامیمی تواند برای هر یک از حوزه های صنعت میگو ،گردشگری،آب شیرینکن ها وکشتی سازی هرمزگان می ماموریت تعریف کند تا مردم حل مسائل خود به دانشگاه مراجعه کنند.

به گزارش اشکان نیوز ، فریدون همتی استاندار هرمزگان در جلسه با هیات امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب جهت گیری درست، دقیق و منطبق با نیازهای کشور دارد، گفت: این رویکرد دانشگاه جای تقدیر دارد، چرا که دانشگاه زمانی مورد علاقه و توجه مردم قرار می گیرد که با محیط پیوند داشته باشد و چالش ها و مسائل منطقه را در دستور کار علمی، پژوهشی و مستندسازی خود قرار دهد تا بتواند اشتغال، توسعه، افزایش راندمان کاری و بهره وری و تحول مستمر را به وجود آورد.
وی با بیان اینکه استان هرمزگان یکی از مهمترین استان‌های کشور است، خاطرنشان کرد: هر نعمت و ظرفیتی که در کشور وجود دارد، در استان هرمزگان نیز موجود است و این دانشگاه ظرفیت های عظیمی در حوزه اقتصاد بر پایه دریا، کشاورزی، گردشگری، صنایع کشتی سازی و آب شیرین کن ها دارد که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند برای هر یک از این حوزه ها مأموریت تعریف کند تا مردم برای حل مسائل خود به دانشگاه مراجعه کند.
استاندار هرمزگان ادامه داد: با افزایش تولید میگو این صنعت می تواند به عنوان یکی از صنایع اصلی استان شناخته شود که برای تحقق این هدف باید به دانشگاه تکیه داشته باشیم و دانشگاه در این حوزه، تولید علم، دانش و فناوری داشته باشد.
همتی اظهار داشت: ایجاد شهرک گلخانه ای یکی از برنامه های استان هرمزگان در حوزه کشاورزی است که براساس برآوردهای اولیه، احداث این شهرک گلخانه ای می تواند ۲۰ هزار اشتغال در استان ایجاد کند که برای این کار باید ظرفیت‌ها و اولویت‌ها را شناسایی کنیم و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در کنار ما نقش محوری داشته باشد.
وی با اشاره به برنامه های استانداری هرمزگان در حوزه گردشگری، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده باید گردشگران استان هرمزگان را به ۱۰ میلیون نفر درسال افزایش دهیم، چرا که این ظرفیت در استان هرمزگان وجود دارد و ۶ ماه دوم سال این منطقه بهترین مقصد برای گردشگران است. خوشبختانه این استعداد در استان هرمزگان وجود دارد و برای تحقق این برنامه دانشگاه باید در کنار صنعت گردشگری استان قرار گیرد و در آموزش، تربیت نیروی انسانی و بالا بردن آگاهی گردشگران به ما کمک کند.
استاندار هرمزگان فعالیت در حوزه قطعه سازی صنایع دریایی را از دیگر ظرفیت های استان هرمزگان عنوان کرد و افزود: ظرفیت عظیمی در حوزه کشتی سازی، ساخت قایق ها و شناورهای دریایی در هرمزگان وجود دارد و می توان گفت این ظرفیت به میزان ظرفیت قطعه سازی خودرو است که می توان با کمک دانشگاه صنعت قطعه سازی صنایع دریایی را توسعه داد تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور به اشتغالزایی نیز کمک کنیم.
همتی ادامه داد: فعالیت در حوزه آب شیرین کن ها از دیگر توانمندی استان هرمزگان است که باید به سمتی برویم که این استان محور اصلی این حوزه باشد و امیدواریم با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت های دانش بنیان بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی در پایان گفت: استانداری هرمزگان هرگونه حمایتی که دانشگاه آزاد اسلامی نیاز داشته باشد را دریغ نخواهد کرد و آمادگی داریم یک بودجه مشخص برای مأموریت های تعریف شده در نظر بگیریم.
گفتنی است، تربیت نیروی متخصص در سه حوزه پرورش میگو، کشاورزی و گردشگری و جذب و انتقال فناوری در این سه حوزه، ایجاد مزارع نمونه در پرورش میگو و گلخانه، راه‌اندازی مدرسه عالی مهارت و هتلداری و ایجاد خوابگاه متأهلی از جمله موضوعات مطرح شده در شانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا