گفت‌وگوی تمدن‌ها با شارژ ۵‌هزار تومانی

شهرام شهیدی

فردا روز گفت‌وگوی تمدن‌هاست. روزی مهم در تاریخ معاصر کشور. روزی که به پیشنهاد جناب بیب که در این کشور عهده‌دار مقام بیب بود، در سازمان ملل ارایه و تصویب شد. خطوط تلفن را باز می‌گذاریم و منتظر تماس شما شهروندان عزیز هستیم.
سلام. همین که نمی‌توانید اسم جناب بیب را ببرید، نشان می‌دهد در امر گفت‌وگوی تمدن‌ها مرزهای توانستن را جابه‌جا کرده‌ایم. به قول رئیس سابق دولت، «ما می‌توانیم» و من به آن اضافه می‌کنم به شرطی که بگذارند. پانته آ ابتری هستم از اصلاح‌آباد غرب.
درود بر شما. بنده آمیرز محمود پاکدشت‌نژاد هستم. مسئول سابق و مدعی فعلی. بنده معتقدم گفت‌وگوی تمدن‌ها بسیار پیشنهاد پسندیده‌ای بوده و ما اگر تمدنی در جهان پیدا کنیم، حتما موظفیم با آن تمدن گفت‌وگو داشته باشیم و اگر تا امروز با کسی گفت‌وگو نکرده‌ایم، چون آنها را متمدن نمی‌دانیم، اتفاقا آنها متمدن که نیستند هیچ، خیلی هم بی‌تمدن و بی‌نزاکت هستند.
سام علیک. هیبت‌الله هستم از نوادگان شعبون‌خان. تماس گرفتم بگم شما هم که مثل این شوهرخواهر نُنُر ما هی تمدن ممدن بار ما می‌کنی. آخه قربون تیپ ورزشی‌ات بشم. ادعای تمدن ٢۵٠٠ ساله برای شما جوریه که انگار وقتی از درد اعتیاد به خودت می‌پیچی و تو سطل زباله دنبال یک لقمه غذا می‌گردی، به رفیق همراهت بگی فلانی من دبستان که می‌رفتم گلستان سعدی می‌خوندم. نفله الان چی داری. اون را نیشانم بده.
سیما بهزادی هستم، دبیر آنلاین تاریخ. چون سیستم نت قطع بود و منتظرم آنتن برگرده تا سر کلاس برگردم، گفتم در مورد بحث شما نظر بدم. این درسته که تاریخ ایران زیادی دستکاری شده، اما چیزی که مهم است و باید به آن توجه کرد این است که  داشتن تمدن با متمدن‌بودن فرق‌می‌کند. ااا، گویا صدام داره فیلتر می‌شه. الو…الو…
اردشیر هستم. درازدست. فقط تماس گرفتم بگم اول با ما که در تاریخ این کشور نقش داشتیم، گفت‌وگو کنید، اجنبی جماعت پیشکش‌تان. درضمن بنده دولت داشتم، درازدست هم بودم، اما دست‌درازی به بیت‌المال نکردم. این را هم جهت تنویر افکار عمومی بیان کردم.
قدرت هستم مخلص همگی. من به‌عنوان کسی که همیشه به تاریخ و تمدن این کشور احترام گذاشته‌ام، همین جا اعتراف می‌کنم برای ثبت علاقه‌مان به گفت‌وگوی تمدن‌ها با زغال روی تمام ستون‌های تخت‌جمشید نوشتم «تمدن‌ها پیوندتان مبارک» برای مراسم زیرزمینی با عاقد و سفره عقد و فیلمبردار هم خودم در خدمتم. عزت زیاد.
فرصتی هستم از سعادت‌آباد. برخلاف دوستان مخالف، من خیلی به گفت‌وگو علاقه دارم و گفت‌وگوی تمدن‌ها را هم راهگشا می‌دانم. پس اگر موافق هستید گفت‌وگو کنیم یک شارژ پنج‌هزار تومانی اپراتور تلفن برایم بفرست بعد بیا پی‌وی.
درود. سلامت باشید. یک سوال مهم داشتم. چرا ورودی همه شهرها زده مهد تمدن کهن ایرانی؟ آخه شهری که در زمان پروژه مسکن مهر احداث‌شده چطور مهد تمدن ایرانی بوده؟ اولین گام برای گفت‌وگوی بین تمدن‌ها صداقت است.
لئونارد هست. از جاده ساحلی. خواست گفت لطفا ما توریست‌ها را به زور نبرد به خانه. هی گفت یک سنجاب داشت که در مورد گفت‌وگوی تمدن‌ها حرف زد. جای سنجاب تو زیرزمین نبود. بفرستش جنگل بعد با هم گفت‌وگو کرد.

 
صفحه شهرونگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا