صادرات یارانه، حلال است؟

ایران ونتیلاتور صادر میکند، دستگاه ونتیلاتور حمایت تنفسی ایرانی به اردن و اندونزی صادر می‌شود

احمد بهفر مقدم مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده ونتیلاتور اعلام کرد: مجوز برای صادرات محدود را اخذ کردیم،ما علاوه بر تامین نیاز داخل، امکان صادرات دو هزار دستگاه را نیز داریم.

کشورهای مختلفی خواستار ونتیلاتورهای ایرانی هستند؛ اما یکی از سفارشات مهم از اردن و اندونزی است در واقع این دو سفارش در حال عملیاتی شدن است.

ما تقاضای مجوز برای صادرات ۲ هزار ونتیلاتور را از وزارت بهداشت داشتیم اما مجوز ۲۰۰ دستگاه را اخذ کردیم./ مهر

پ.ن
وی توضیح نداد قطعات الکترونیک این دستگاه با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد شده یا کلاً ایرانیست؟

یعنی اینکار صادرات مجدد قطعات وارد شده با دلار ۴۲۰۰ تومانی ست و یا ۱۰۰٪ تولید داخل است.

صادرات دستگاه، دارو و یا هر کمباینی که مواد اولیه و قطعاتش با ارز ۴۲۰۰ تومانی جمع می‌شود، در حقیقت صدور یارانه ضرورى دولت به مصرف مردم است.
این تولید در واقع دریافت ۶ برابرى یارانه و سوبسید اختصاصی است. چه کسی حق دارد دلار ۴۲۰۰ تومانی را صادر کند؟
اگر ما چیزی را که قسمتی یا تمام آن مونتاژ یا اسمبل قطعات وارداتی یا ریپک پودر بالک مواد اولیه دارویی خارجی وارداتی با دلار ۴۲۰۰ تومانی ست صادر کنیم در حقیقت یارانه را صادر کرده‌ایم.
یارانه سهم عمومی از بیت‌المال است و تنها باید در ایران و توسط ایرانی مصرف بشود. اگر ما دارویی را که پودر یا ماده اولیه‌اش را با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد کردیم، صادر کنیم شش هفتم یارانه و سوبسید را بدون انتفاع عموم صادر کرده‌ایم.
هر کس کالایی را که با مواد اولیه کاملاً ایرانی ولو سوبسید انرژی تولید می‌کند، صادر کند اما صادرات مجدد قطعات اسمبل شده وارداتی پارشیل یا توتال تحت عنوان تولید داخل صادر کردن یارانه دلاری مردمی ست که در اکثر این کالاهای صادراتی در مضیقه هستند.
ونتیلاتورها را به قیمت ریالی در اختیار بخش‌های ساده غیر ICU قرار دهید. هر پزشکی می‌داند که هر تعدادی ونتیلاتور در بخش‌های عمومی و اورژانس باشد کم است.
اندونزى در اصل محتاج واردات بوردها و مدارهاى ترانزیستورى چینى اسمبل شده است، اینها را با دلار ۴٢٠٠ تومانى با واسطه ما از چین ارزانتر می‌خرد!
هیچ شرکتى می‌تواند دانش بنیان نباشد؟
بقیه کارگاه‌هاى تولیدى ما بر حسب جاهلیت کار می‌کنند؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا