قز مینرالز برنامه تولید خود را علی رغم شیوع کووید ۱۹ محقق کرد

شرکت قز مینرالز، برنامه تولید سال جاری خود را پس از عملکرد عالی نیمه نخست، علی رغم چالش‌های زنجیره عرضه و همه‌گیری جهانی کووید ۱۹، محقق کرده است.

تولید مس این شرکت در نیمه نخست سال با ۴ درصد رشد به ۱۵۴ هزار تن و تولید طلای آن با ۲۵ درصد رشد به ۱۱۰ هزار اونس افزایش یافت، که نشانگر پیشرفت مناسب به سوی برنامه تولید ۲۸۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تنی مس و ۱۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار اونسی طلا برای کل سال جاری ست.
مدیر‌عامل این شرکت، آندرو ساوتام، اظهار داشت، «ما به لطف فداکاری و کار جدی کارکنان مان تولید مس و طلای شرکت را افزایش دادیم و وضعیت صرفه‌جویی در هزینه ها را  در سطح هزینه نقدی خالص ۰/۶۸دلار برای هر پوند مس حفظ کردیم. مخاطره کووید ۱۹ پابرجاست، اما این گروه در مسیر دستیابی به تحقق برنامه کل سال جاری، پس از عملکرد عالی در شش ماهه نخست، است.»

قز مینرالز درآمدهای ناخالص پیش از کسر مالیات، بهره، استهلاک و کاهش ارزش دارایی‌های خود در نیمه نخست سال را ۵۵۹ میلیون دلار ثبت کرده، که پایین‌تر از رقم ۶۲۰ میلیون دلاری دوره مشابه سال گذشته است، اما جریان نقدی خالص حاصل از عملیاتش را به ۳۱۰ میلیون دلار رسانده، که ۳۱ درصد بالاتر از رقم نیمه نخست ۲۰۱۹
جریان نقدی آزاد از ۱۸۲ میلیون دلار در شش ماهه نخست ۲۰۱۹ به ۲۵۱ میلیون دلار صعود کرد. با آنکه حجم فروشهای شرکت افزایش داشت، درآمدهای آن به علت ۱۱ درصد سقوط در متوسط قیمت مس که بعضاً با رشد درآمد فراورده های فرعی در اثر صعود ۲۶ درصدی قیمت طلا جبران شد، نسبت به دوره مشابه سال قبل پایین تر بود.
قیمتهای مس در ماه جولای به سطح پیش از شیوع کووید ۱۹ بازگشت، که علت عمده آن کاهش تولید شرکتهای معدنکاری دیگر بود. قز مینرالز معادن مس روباز آکتوگای و بوزشاکول، به ترتیب، در مناطق ایست ریجن و پاولودار قزاقستان، سه معدن زیر زمینی و کارخانه‌های تغلیظ آنها در ایست ریجن و معدن مس-طلای بوزیمچاک را در قرقیزستان اداره می‌کند.
منبع:
Mining Weekly

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا