درباره ما

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پایگاه خبری – تحلیلی «اشکان نیوز» رسانه‌‌ای است مستقل که با هدف انتشار اخبار و تحلیل‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان از دی ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. هدف اصلی در «اشکان نیوز» تمرکز بر مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه است بدون آنکه از ابعاد اقتصادی و علمی امور جاری غفلت کند یا اخبار حوزه‌های دیگر (بین‌‌الملل، هنری، ورزشی، حوادث و …) را نادیده بگیرد.

از برج هفت سال ۱۳۹۹، فیلترینگ سایت به دستور دادستان کرمان بنابر اعلام پلیس فتای کرمان بوده با این عنوان که در این پایگاه خبری اقدام به انتشار مطالبی مبنی بر زیر سؤال بردن عملکرد آقای پورابراهیمی نماینده مجلس و فعالیت‌های ایشان در دخالت عزل و نصب مدیر عامل شرکت گهر زمین دارد و درخواست فیلترینگ دامنه https://ashkannews.com/ را به دادستانی کل کشور جواد بابایی معاون دادستان کل کشور می‌دهند وی که دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هستند ، دستور فیلتر کردن سایت را دادند. سایت خبری «اشکان نیوز» مجوز از معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ ارشاد به شماره ۸۶۰۵۳ دارد ، آمدند دامنه com این سایت را فیلتر کردند تا به امروز و صرف کلی هزینه به مجموعه وارد شد تا روی دامنه ir سایت بالا آمده است.

اولویت قائل شدن برای رویکرد اجتماعی به جای رویکرد سیاسی به دلایل زیر صورت گرفته است:

۱- برای سیاسیون «قدرت» هدف اصلی است، ولی فعالان اجتماعی بدون کسب قدرت هم خواستار ایجاد بهبود در شرایط اجتماعی مردمند. گروه‌های سیاسی «معطوف به قدرت» عمل می‌کنند و بدون کسب قدرت قادر به اصلاح امور نیستند، اما گروه‌های اجتماعی دارای رفتار‌های «معطوف به هدف» هستند و حتی اگر در قدرت هم نباشند برای تحقق اصلاحات اجتماعی تلاش می‌کنند. برای کم کردن از حجم معضلات اجتماعی و مشکلات مردم باید راهکار‌هایی را مدنظر داشت که لزوماً به کسب قدرت گره نخورده باشد.

۲- رویکرد اجتماعی منجر به ایجاد روند همگرایی در میان نیرو‌های سیاسی و اجتماعی می‌گردد. وقتی پای رقابت سیاسی برای کسب قدرت در میان باشد، باید واگرایی و دوری میان نیرو‌های فعال سیاسی را شاهد باشیم، اما وقتی به سراغ مسائل اجتماعی و حل آنان می‌رویم، چه بسا افرادی با گرایش و سلیقه سیاسی مختلف هم در کنار هم قرار بگیرند و با هم همکاری کنند.

۳- در رویکرد اجتماعی، حرف اصلی را مباحث تخصصی ، علمی و کارشناسی می‌زند و نه سلیقه سیاسی و رقابت برای رسیدن به قدرت. به همین دلیل است که با رویکرد اجتماعی احتمال رسیدن به راهکار‌های کارشناسانه افزایش می‌یابد لذا موضوعات مبتلا به با عمق و دقت بیشتری مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

به دلایل فوق ما در «اشکان نیوز» با رویکرد (اجتماعی و سیاسی) با مسائل جاری کشور مواجه خواهیم شد تا بستر همگرایی میان همه نیرو‌های سیاسی و اجتماعی را بر اساس مواجهه کارشناسانه با مسائل فراهم کنیم و بهبود اوضاع اجتماعی را با فرهنگ‌‌سازی و ارائه راهکار‌های تخصصی میسر سازیم.

لازم به ذکر است که فعالیت سایت در چهارچوب اهداف مقدس انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران به امر اطلاع‌رسانی. به منظور ارتقای سطح بینش و آگاهی عمومی می‌پردازد و در این زمینه، خود را مقید به اصول و ارزش‌های اعتقادی می‌داند و بر این باور است که برآیند مجموعه عملکرد سایت نباید موجب وارد کردن خدشه‌ای به این اصول و ارزشها شود و در سست کردن پایه‌های مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی تأثیر گذارد ، بلکه باید موجب تحکیم پایه‌های نظام و ارزشها گردد.

*اعتقاد به اینکه دین اسلام، دین کامل و برحق الهی برای سعادت بشریت در همه ادوار تا آخرالزمان است و تشیع به عنوان مصداق اسلام ناب محمدی (ص) می‌باشد.

*اعتقاد به اینکه بر پایه اعتقادات شیعه اثنی عشری در زمان غیبت کبری ولایت امت به عهده ولی فقیه است و اطاعت از وی را بر خود فرض دانسته و حضرت آیت الله خامنه‌ای را مصداق ولی فقیه در عصر حاضر می‌دانیم.

*اعتقاد به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی به عنوان میثاق ملی و تفسیری عملی و اجرایی از نوع حکومت مشروع شیعی و ولایی در عصر حاضر.

*اعتقاد به حفظ منافع ملی هم در عرصه جغرافیایی، یعنی ایران و هم مردم کشور که در تابعیت نظام زندگی می کنند و به قانون اساسی پایبند هستند.

*اعتقاد به ارزشهای نظام و تقدس مصادیق آن از جمله امام (ره) اصل روحانیت ، شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی اسلامی، عدالت و مبارزه با ظلم و مفاسد در ابعاد مختلف.

*اعتقاد به حفظ حیثیت و کرامت انسانی آحاد مردم مسلمان و آزادی‌های مشروع آنان و پرهیز از ورود به حوزه شخصی و خصوصی زندگی آنان ، مگر در مواردی که موجب تعرض به حقوق و اغفال مردم و آمیخته به مسائل اجتماعی و دارای تبعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شود.

*توجه و تأکید به حفظ مصلحت اسلام، نظام اسلامی و ارکان آن به گونه‌ای که اطلاع‌‌رسانی و افشای مطالب موجب تضعیف کلیت ارزشهای مورد احترام نشود که البته این به معنای ترجیح منافع و آبروی افراد منتسب به حکومت و نظام بر منافع و آبروی نظام و ارزش‌های آن نخواهد بود.

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا